۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۱۹۵۱۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

مراسم بزرگ «پیوند آسمانی» در تبریز، گردهمایی شاعران ارزشی به یاد شهید حججی، انتصاب فرمانده جدید پایگاه هوایی شهید فکوری و معرفی معاون فرهنگی سپاه عاشورا از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جشن بزرگ «پیوند آسمانی» به مناسبت گرامیداشت ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع)، یکم شهریورماه همزمان با اول ذی‌الحجه، راس ساعت ۱۷ در تالار شمس تبریزی برگزار می‌شود. در این مراسم معنوی مسابقه‌ی همسر شناسی برگزار شده و حجت‌الاسلام برگی سخنران اصلی مراسم خواهد بود؛ همچنین گروه سرود پیروان عترت الزهراء نیز در این مراسم به اجرای سرود می‌پردازد.
گفتنی است، جشن بزرگ پیوند آسمانی با همکاری حوزه سمیه سپاه ناحیه الغدیر تبریز و پیروان عترت واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام تبریز برگزار شده و تجلیل از ۱۵ نوعروس و همچنین اجرای مداحی توسط حاج مهدی لیثی از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی خواهد بود.

شاعران بنام کشور به یاد شهید حججی در ارس گردهم می‌آیند
ابراهیم نصیری، مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس گفت: شاعران بنام کشور و آذربایجان‌شرقی به یاد شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم در منطقه آزاد ارس گردهم می آیند.  عصر شعر"ابابیل حرم" در روز سه شنبه همزمان با سالگرد شهادت جوادالائمه در شهر جلفا برگزار و شعرا سروده های خود را در این آیین تقدیم روح پاک شهدا و خانواده های آنان خواهند کرد. 
وی ادامه داد: در این محفل شعری شعرایی همچون استاد سعید بیابانکی، استاد قاسم صرافان و شاعر پیشکسوت آذربایجان شرقی استاد احمد خسروشاهی از شاعران هم دوره استاد شهریار و نیز شاعران بنام دیگری همچون آقایان مهدی عظیمی، ابراهیم قبله آرباطان و جاوید سیفی به اجرای برنامه خواهند پرداخت. 
نصیری افزود: موضوع شهدای مقاومت نبایستی در محدوده دفاع از حریم حرم های مقدس در سوریه و عراق محدود و خلاصه شود و آرمان های مقدس شهدا بایستی به نسل جوان و در قالب های مختلف تبیین و ارائه شود. 
وی گفت: نگاه مقطعی و احساسی به موضوع شهدا هر چندلازم است اما کافی نیست و یکی از آسیب های برنامه های فرهنگی این حوزه همین نگاه است و تبیین آرمان های شهدا که در امتداد خط امام و رهبری و نشات گرفته از نهضت عاشورا است جزو ضروریات است. 
گفتنی است، عصر شعر ابابیل حرم روز سه شنبه 31 مردادماه در سالن پردیس ارس دانشگاه تهران برگزار می شود.

فرمانده جدید پایگاه هوایی شهید فکوری منصوب شد
مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید پایگاه شهید فکوری با حضور اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در این استان،  امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی، و جمعی از مسئولین لشگری و کشوری برگزار شد.
در این مراسم  اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی با تبریک و ابراز خرسندی از انتصاب انجام گرفته  و تشکر از امیر سرتیپ دوم خلبان حمید واحدی فرمانده سابق پایگاه شهید فکوری، گفت: در زمان تهدیدات و مشکلاتی که در کشور پیش می آمد صحبت های امیر واحدی در باره آمادگی نیروی هوایی و خلبانان تیز پرواز آن قوت قلبی برای ما بود که با آرامش فکری و اطمینان خاطر مسئولیت‌های خود را به انجام رسانیم.
همچنین امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی  در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های امیر واحدی در دوران تصدی فرماندهی پایگاه شهید فکوری، گفت: کسب عناوین متعددی که پایگاه شهید فکوری در طول مدت فرماندهی امیر واحدی  در سطوح مختلف نیروهای مسلح کسب کرده حاکی از موفقیت وی در مسئولیت محوله است.
گفتنی است، در پایان با قدردانی از زحمات امیر واحدی، امیر سرتیپ دوم خلبان سید جاوید هاشمی به عنوان فرمانده جدید پایگاه شهید فکوری معرفی شد، وی پیش از این جانشینی فرمانده پایگاه شهید فکوری را بر عهده داشته است.

معاون فرهنگی سپاه عاشورا معرفی شد
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی با طرح این سوال که کدام ضرورت باعث شد تا موضوع "آتش به اختیار" مطرح شود؛ گفت؛ اگر این موضوع از طرف ما به گفتمان تبدیل نشود، دشمن آنرا به نفع مقاصد خود تعبیر خواهد کرد.آتش به اختیار یک عمل پیش دستانه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است.
وی ادامه داد: من معتقدم ما باید به مسائل فرهنگی عمیق نگاه کنیم. باید هنرمندانه مسائل را نگریست. آیا تولید  و نهضت نرم افزاری بیش از دو دهه در غربت نمانده است؟ آیا قدرت عظیم مطالبه گری مغفول نمانده است؟ ما با پشتوانه غنی خود، منفعل عمل کرده ایم تا دشمن توفیقاتی در حوزه فرهنگ بدست بیاورد. باید از حالت پدافندی به حالت آفندی روی بیاوریم.
سردار کریمیان با بیان اینکه دو موضوع مهم آگاهی و تکلیف محوری درباره آتش به اختیار باید همواره مورد نظر فعالان فرهنگی قرار گیرد، افزود:اگر این دو را در نظر گرفتیم قطعا موفق خواهیم بود و باید با احساس مسئولیت دینی در باب ایران و مردم ایران و انقلاب اسلامی همه ما  در صحنه باشیم.
گفتنی است، در این مراسم سرهنگ هاشمی بجای سرهنگ توکل فرهادی به عنوان معاون فرهنگی سپاه عاشورا منصوب شد./935/ت
۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات