۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۸۶۹۳

توصیه های آیت الله علوی گرگانی به پاسخگویان به مسائل دینی

مدیر واعضای هیأت علمی مرکز ملی پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی شعبه خراسان با حضور در محل اقامت آیت الله علوی گرگانی با وی دیدار و از بیانات و توصیه های این عالم دینی بهرمند شدند.
دیدار اعضای هیئت علمی مرکز ملی پاسخگوئی به سوالات دینی با آیت الله علوی گرگانی دیدار اعضای هیئت علمی مرکز ملی پاسخگوئی به سوالات دینی با آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اعضای هیأت علمی مرکز ملی پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی شعبه خراسان به همراه مدیر این مرکز در محل اقامت حضرت آیت الله علوی گرگانی حاضر شدند و پس از بیان گزارشی از عملکرد و فعالیت های این نهاد، حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تقدیر از فعالیت های این مرکز، توصیه هایی در جهت افزایش کمیت و کیفیت فعالیت ها بیان کرد.

در این دیدار حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تقدير و تشكر از حضور اعضای هیأت علمی مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی در بیت خود و ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، بیان داشت: جدا از اين گزارشات مبشرات و مژده هايى بود که به ما دادند.

وی افزود: در نظام مقدس جمهورى اسلامى بايد همچين مركز بين المللى پاسخگویی داشته باشيم كه پاسخگوى همه شبهات مردم باشد به ویژه با توجه به وضعی كه در زمان ما به وجود آمده و مسأله فضاى مجازى كه در جامعه ما الان مطرح است.

رعایت نظم در امور

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: جدا وجود چنين موسسه و مركزى جز ضروريات دين است و جز ضروريات اوليه محسوب می شود چرا که اگر نظامى نتواند جواب اين مشكلات را بدهد اين ضعف بزرگى برای آن است که به ضرر نظام تمام مى شود بنابراین ما در اين نظام مقدس يك چنين مطالبى لازم داشتيم که با نظم و انتظامى که بیان شد اداره شود.

وی افزود: اميرمومنان علی(ع) در خطبه شان فرمودند: من وصيت مي كنم شما را به تقوا و ديگرى منظم كردن امورتان، چرا که نظم و انتظام يكی از أصول مسلمه ى احديت است در أصول توحيد يكى از مسائل مهمى كه در علم كلام مطرح است مسأله نظم و نظام عالم است اين نظام عالم خودش يك توحيد عملى و علمى خارجى به دست ما مى دهد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: مسأله پاسخگويى سبب می شود که فكر نكنند هر كسى در مملكت ما يك حرفى از گوشه اى بزند اين حرف بى جواب مى ماند. الحمد الله شخصيت ها و بزرگانى داريم كه اينها در پاسخگويى يد طولايى دارند اتحاد خوبى دارند و مسلط بر عموم امور هستند و بايد هم چنين باشند چرا؟؟ براى آنكه پيامبر(ص) فرمودند: اسلام بالاترين علوم اسلامى را در خودش دارد. بالاترين رتبه و مقام را اسلام دارد و هيچ چيزى نمى تواند بر آن غالب شود.

وی گفت: به عقيده من پاسخگويى اين مسئله را محقق می كند نشان بدهند به گروه هاى ديگر و اديان ديگر بدانند که در مقابل دين اسلام هيچ دينى نمى تواند سر بلند بكند و عرض اندام كند.

اسلام دین کامل و برتر

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بیان داشت: الحمد الله اسلام بسيار دين كاملی است که در روز غدیر با مسأله ولايت كه مطرح شد همچنان که قرآن می فرماید کامل شد. كامل ترين دين اسلام است و این يك نعمتی است که خدا این نعمت را ما تمام و تکمیل كرده است.

وی افزود: ببينيد سه مسأله را خداوند تبارك و تعالى در اين آیه «الیوم اکملت لکم دینکم...» جای داده است و اين پاسخگويى به همين معنا مصداق به تكميل دين است مصداق إتمام نعمت و رضايت حضرت پروردگار است. بنابراین ما ضمن تاييد این حركت، کسانی که در مقام پاسخگويى هستند را تاييد مي كنيم و كمكتان هستم. مسلم بدانيد كه ما هم دعاگوى شما هستيم و استدعا دارم در برنامه قوى تر و بهتر و گسترده تر کار كنيد حتى در خارج از مرزهای  ايران، طوری که دنيا بفهمد كه امروز دين اسلام برتر و کامل تر است.

حرف اسلام را جهانی بزنید

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: در این مسأله فراتر از تشيع با عنوان اسلام در دنيا کار کنید امروز بايد حرف را جهانى بزنيم. ابتدا در حيطه تشيع اما عمده حرکت اين است كه ما مى خواهيم پايمان را از حد تشيع بالاتر ببريم كل اديان دنيا همه بايد زير پوشش علم اهل بيت بيايند چرا؟ براى اينكه امام باقر(ع) فرموده: هركس علم را از جاى ديگر غیر از خانه اهل بیت بگیرد خودش را گمراه كرده و دیگران را هم گمراه می کند پس هر چه داريم و نداريم در نهایت بايد درب خانه ى اهل بيت برويم هرچه پاسخ هم داريم در قالب كلام اهل بيت بايد باشد.

وی افزود: چنانكه گزارش دادند معلوم مى شود كه در مقام پاسخگويى هم اين مسأله مراعات مى شود كه ما در محدوده كلمات اهل بيت کار کنیم بنابراین حقير وظيفه ى خودم مي دانم  که ضمن تقدیر و تشكر از شما كه عزيزان كه در اين رشته مشغول خدمت هستيد از خداوند تبارك و تعالى تقاضامند هستم كه توان بيشتر و قدرت بيشتر موفقيت بيشتر به همه شما مرحمت كند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: شماها بازوان رهبرى و مراجع عظام هستيد و خدا اين بازوها را براى ما نگهدارى كند ان شاءالله و زير سايه مبارك امام زمان ان شاءالله موفقيت نصيبتان شود و اميدوارم عملتان مرضي مبارك امام زمان قرار بگيرد./933/پ202/ب1

ارسال نظرات