۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۱۸۲۱۲
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

بی تفاوتی در جامعه اسلامی معنا ندارد

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه جامعه اسلامی جامعه بی تفاوتی نیست، گفت: باید مردم امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی بدانند و آن را تنها به ارگان و یا عده خاصی واگذار نکنند.
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره جهاد کشاورزی کرمانشاه ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر فرایض واجب الهی بوده و عدم توجه به آن جامعه را دچار مشکلات خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نباید اجازه داد فرایض دینی به فراموشی سپرده شود، جامعه اسلامی جامعه بی تفاوتی نیست و باید نسبت به معضلات موضع گرفت.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: افزایش منکرات در جامعه نشان دهنده عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر است، دشمنان قصد بی اهمیت جلوه دادن منکرات در جوامع اسلامی را دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: نباید اجازه داد اعمال نیک و پسندیده بی اهمیت شده و مردم تمایلی به سمت اعمال خیر و نیک نداشته باشند، شیطان اعمال نیک و پسندیده را کمرنگ جلوه داده و انسان را از عمل به معروف نهی می کند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه مطرح کرد: متأسفانه گاه در جامعه و خانواده ها شاهد عمل معکوس به فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم و با ترویج منکران جامعه از اسلام ناب محمدی فاصله می گیرد.

استاد حوزه علمیه با تشریح روش های امر به معروف و نهی از منکر افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید شرایطی داشته باشند و انجام این فریضه الهی نیز شرایط و مراتبی دارد.

وی ادامه داد: باید مردم امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی بدانند و آن را تنها به ارگان و یا عده خاصی واگذار نکنند.

حجت الاسلام موسوی در پایان عنوان داشت: باید از تمام ظرفیتهای موجود در جامعه برای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بهره برد و منکرات در جامعه به خوبی تبیین و شناسایی شوند./8571/پ203/ب1

ارسال نظرات