۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۱۷۷۷۶
مدیر مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان:

فعالیت‌های فرهنگی خیرات مناسبی برای اموات است

مدیر مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) گفت: افراد می‌توانند برای خیرات و مبرات اموات خود اقدامات فرهنگی داشته باشند.
زنگنه

حجت الاسلام محمد زنگنه، مدیر موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ارسال خیرات و مبرات برای اموات گفت: یکی از دستوراتی که توسط آیات قرآن مجید و روایات اهل بیت(ع) به مومنان داده شده این است که ارتباط خود را با مردگان قطع نکنند.

وی افزود: توجه و تامل به ذکر موت و یاد مرگ فی نفسه بسیار برکات تربیتی برای انسان دارد اما با وجود این از جهت توجه به مردگان به ما دستوراتی داده شده است کما اینکه رسول خدا(ص) فرمودند برای اموات خود صدقه داده و دعا کنید.

حجت الاسلام زنگنه بیان داشت: توجه به اموات در بین مردم ما خوب است هرکسی خود را موظف می داند به مناسبت های مختلف با خیرات و مبرات یادی از مردگان خود داشته باشد.

وی اظهار داشت: موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) در این زمینه با سازماندهی هدایا و نذورات مردمی تلاش کرده که از این امکانات با نیت واقفان در جهت نشر فرهنگ مهدوی، چاپ کتاب و نشر، رسیدگی به نیازمندان و ایتام و پرداخت وام بدون بهره اقدام کند.

مدیر موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) درباره طرح‌های انجام شده تاکنون، گفت: طرح مزرعه امام زمان(عج) با هدف اشتغالزایی، طرح فرات، طرح ثامن با هدف راه اندازی زائرسرا و طرح طوبی از جمله طرح‌های موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) است؛ افرادی که تمایل به همکاری با موسسه دارند می‌توانند با شماره تماس 33753288 با ما در ارتباط باشند.

وی با اشاره به طرح دیگری برای جلوگیری از اسراف در مراسم‌های عزاداری، خاطرنشان کرد: همچنین این موسسه برای ادای تسلیت گویی افراد به خانواده‌های مصیبت دیده تاج گل‌های مصنوعی را فراهم کرده که از خرج‌های میلیونی جلوگیری شود./807/ت۳۰۲/ب۱

 

 

 

ارسال نظرات