۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۱۶۸۶۹
اولویت های دولت دوازدهم؛

رسانه های امروز در یک نگاه

سناریوی تکراری دولت‌های دوم؟، دولت دوازدهم و الزامات تعامل با جهان، تبعات حقوقي تنفيذ و تحليف، توليد و اشتغال؛ اولويت دولت دوازدهم بخشی از عناوین رسانه های امروز هستند که بیشتر آنها برنامه های آینده دولت دوازدهم را زیر ذره بین قرار داده اند.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سناریوی تکراری دولت‌های دوم؟، دولت دوازدهم و الزامات تعامل با جهان، تبعات حقوقي تنفيذ و تحليف، توليد و اشتغال؛ اولويت دولت دوازدهم بخشی از عناوین رسانه های امروز هستند که بیشتر آنها برنامه های آینده دولت دوازدهم را زیر ذره بین قرار داده اند.

با تنفيذ رأي ملت از سوی رهبر معظم انقلاب و شروع دولت دوازدهم در وضعیت کنونی، این روز ها بحث در مورد رویکرد و چینش کابینه دولت توسط رییس جمهور نزد مردم بسیار داغ است و انتظاری که مردم از رییس جمهور منتخب خود دارند انتخاب وزرای با کفایت است تا بتوانند با قدرت در عرصه بین المللی و داخلی از حقوق ملت دفاع کنند.

به همین بهانه اکثر رسانه های امروز در یادداشت ها، سرمقاله ها و تحلیل های امروز خود به موضوع اولویت ها و برنامه های دولت دوازدهم در روزهای آینده پرداختند که عناوین ذیل نمونه هایی از این اخبار هستند.

سناریوی تکراری دولت‌های دوم؟
روزنامه وطن امروز نوشت: پرسش بنیادی‌ این است که چرا همه دولت‌ها در دوره دوم خود به خودزنی می‌رسند و ناکارآمدی‌شان مضاعف می‌شود؟ چرا در قاعده‌ای نانوشته تقریبا همه دولت‌هایی که با رای مردم برای ۸ سال به قدرت رسیده‌اند در حوالی سال ششم از ناحیه هواداران‌شان طرد می‌شوند.

ادامه مطلب...

دولت دوازدهم و الزامات تعامل با جهان
روزنامه کیهان در بخش یادداشت خود نوشت: برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری دوازدهم در صدر اخبار و تحلیل‌های داخلی و خارجی قرار گرفته و رسانه‌های وابسته به جریانات سیاسی در تلاشند با جهت‌دهی به افکارعمومی اهداف خود را در چهارسال آینده در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی پیگیری کنند.
ادامه مطلب...

تبعات حقوقي تنفيذ و تحليف
روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت: مراسم تنفيذ و تحليف، بر خلاف تصور بعضي افراد، تشريفات نيست، تبليغات نيست، نمايش سياسي نيست، مراسم افتتاحيه نيست. حقيقت تنفيذ و تحليف، چيزي مهمتر از اين ظواهر است بلکه اين دو آيين، مفاهيم حقوقي و شرعي مهمي دارند.
ادامه مطلب...

توليد و اشتغال؛ اولويت دولت دوازدهم
روزنامه جوان نوشت: با تنفيذ رأي ملت از سوي رهبر معظم انقلاب، بار ديگر رئيس‌جمهور در جايگاه حقوقي خود مستقر شد و بحث‌ها بر سر رويكردها و تركيب كابينه دوازدهم بالا گرفته است.
ادامه مطلب...

انفعال در برابر تکرار توهم قرن نوزدهم اروپایی ها
روزنامه قدس با اشاره به وضعیت سیاست خارجی نوشت: ارزیابی وضعیت کنونی کشور در حوزه سیاست خارجی نشان می دهد، در آینده نیز باید منتظر رفتارهای مداخله جویانه اروپایی ها در امور داخلی کشور باشیم.
ادامه مطلب...

از تعديل مسؤوليت اروپا در برجام تا تحديد منافع ملي
روزنامه جوان نوشت: قبل، حين و بعد از حضور فدريكا موگريني در تهران، مقامات ارشد دولت به اتفاق نقش‌پذيري اتحاديه اروپا در تنظيم و اجراي توافق هسته‌اي را قابل قبول دانستند و با تفكيك رويكرد اين اتحاديه با ايالات متحده امريكا خواهان استمرار رويكرد اروپايي‌ها در آينده شدند.
ادامه مطلب...

بازتاب گسترده سلفی حقارت در رسانه‌های جهان
روزنامه کیهان به سلفی نمایندگان مجلس با موگرینی پرداخت و نوشت: رفتار عجیب و تاسف بار نمایندگان لیست امید مجلس در مراسم تحلیف رییس جمهور برای گرفتن عکس سلفی با موگرینی به حدی سخیف، سطحی و حقارت آمیز بود که جدا از واکنش های گسترده افکار عمومی، کاربران فضای مجازی و رسانه‌های داخلی، واکنش رسانه‌های خارجی را نیز در پی داشت.
ادامه مطلب...

گفتنی است اکثر تحلیلگران و کارشناسان سیاسی در رسانه ها به ضعف سیاست های خارجی در دولت یازدهم پرداختند و درخواست اکثر آنها از دولت دوازدهم پاسداشت عزت ملت و کشور ایران و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی است./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

 

ارسال نظرات