۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۱۶۴۶۰
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی:

حج نماد اجتماع و عزت امت واحده اسلامی است

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که حج نماد اجتماع و عزت امت واحده اسلامی است، گفت: حج اساسی‌ترین نقش را در پیوند قلوب مؤمنان در جهان اسلام ایفا می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حج را نماد اجتماع و عزت امت واحده اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: حج در طول تاریخ رشته ارتباط ملت‌های اسلامی بوده و بر این اساس حج اساسی‌ترین نقش را در پیوند قلوب مؤمنان در جهان اسلام ایفا می‌کند؛ این در حالی است که وحدت‌آفرینی اساس فلسفه حج در مکتب اسلام رحمانی است.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این‌که امت واحده اسلام از حدود معیار حج در حل معضلات خود استفاده نمی‌کنند، عنوان داشت: باید توجه داشت که به همان میزان که امت اسلام برای راهگشایی در مسائل خود از آثار حج بهره می‌جویند، دشمنان اسلام حقیقت حج را دریافته و سعی بر ایجاد خدشه در این فریضه الهی دارند.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث دو سال قبل که در مراسم حج به وقوع پیوست، گفت: از منظر شرع مقدس اسلام اگر امنیت حجاج بیت‌الله الحرام در معرض خدشه باشد این عبادت با همه اهمیت آن سلب وجوب می‌شود، این در حالی است که شرع مقدس اسلام حتی برای برخی از شرایط خاص برای اقامه این فریضه حرمت قائل شده است؛ بر این اساس باید توجه شود که اتفاقات دو سال گذشته نشان از عدم صلاحیت مجریان حج است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی با تأکید بر این‌که در شرایط فعلی بر اساس تشخیص مسؤولان حج و شورای عالی امنیت ملی اقامه حج بر مستطیع آن واجب است، ابراز داشت: اصل اولیه اسلام بر انجام این فریضه الهی است و آنچه خلاف این اصل باشد باید با دلیلی متقن و جدی ارائه شود./837/۳۰۲/ب2

 

ارسال نظرات