۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۱۵۹۴۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

مشارکت شهرداری تبریز در برنامه های کلان فرهنگی، برگزاری مسابقات استانی قران کریم و تأکید بر برگزاری دومین «جشنواره عکس مستند تبریز» در سطح بین‌المللی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام اکبر حریرچی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسکو، با اشاره به نقش آموزه‌های قرآن در نهادینه شدن معارف دینی، گفت: بهره‌گیری از معارف قرآن و آموزه‌های آن بهترین راه نهادینه كردن معارف دینی است.

وی، مسابقات قرآن اوقاف را در گرایش جوانان به سوی قرآن تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه در میان مردم به‌ویژه جوانان به گونه‌ای است که می‌توان از آن برای گرایش جوانان به سوی قرآن و عترت استفاده کرد که این ظرفیت اثرات موثری در جامعه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حریرچی، با بیان اینکه ۱۷ نفر از اسکو در مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف حضور دارند، افزود: شرکت کنندگان این شهرستان در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء و اذان به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است، مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در آذربایجان‌شرقی از ۱۳ تا ۱۵ مردادماه جاری در تبریز برگزار می‌شود. 

مشارکت شهرداری تبریز در برنامه های کلان فرهنگی
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: شهرداری تبریز در مسائل فرهنگی همواره پیشرو بوده و در سال 95 افتخار کسب رتبه برتر استانی در حوزه فرهنگ را داشت که نتیجه فعالیت های برجسته فرهنگی در شهرداری تبریز است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: 127 مرکز فرهنگی مختص شهرداری تبریز شامل 17 خانه سلامت، 18 فرهنگسرا، 34 کتابخانه، 7 پارک، 27 سالن چند منظوره، 5 موزه و مراکز دیگر فرهنگی که با حضور 400 مربی در طول سال فعال است و 400 مربی در این مراکز فعالیت می کنند که این نشان از اهمیت مسائل فرهنگی در شهرداری تبریز است.

وی با اشاره به کسب رتبه های برتر در حوزه های عفاف و حجاب و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان را یکی از اهداف مهم شهرداری تبریز عنوان کرد و افزود: در طول سال 95 2هزار و 180 برنامه در حوزه ی فرهنگ گردشگری، هنری و تفریحی ارایه شد که 260 برنامه ویژه مناسبت های ملی ، مذهبی و انقلابی و نیز 512 یادواره، جشن و جشنواره و هم چنین روان ساختن اتوبوس های شادی و سلامت، 120 کلاس در حوزه ی مهارت های گوناگون و 468 کارگاه آموزشی ارائه شد.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: برنامه هایی در قالب 6 کمیته ویژه تبریز 2018 با اجرای بیش از 260 برنامه بین المللی در سایر کشورها و برای فرهنگ سازی و نیز 740 عنوان تور گردشگری در جهت اعتلای موضوع مهم تبریز 2018 بوده است.

وی در ادامه با تشکر از دست اندرکاران این برنامه اظهار کرد: همه فعالیت های فرهنگی شهرداری با همت و درایت و راهنمایی های مدبرانه ی شهردار محترم کلانشهر تبریز در حوزه های مختلف فرهنگی صورت و همه تلاش ما این است که یک میزبان شایسته برای 2018 باشیم.

جامعه امروز فعالیتهای بی وقفه قرآنی را می طلبد
حسن استوار آذر، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات جامعه علی اخصوص برخی خانواده ها ،یکی از راه حل های این مشکلات را ترویج سبک زندگی قرآنی دانست و گفت: در این وانفسا و مشکلات اجتماعی ترویج فعالیت های قرآنی بیش از پیش طلب می شود.

وی با تأکید بر برگزاری جذاب مسابقات قرآنی افزود: باید مسابقات قرآنی به نحو احسن و با جذابیت هایی برگزار شود که در این مسیر اداره اوقاف یکی از ارگان هایی است که این وظیفه خطیر را بر عهده دارد. در برگزاری مسابقات قرآنی باید از  نکته نظرات صاحب نظران و افراد با تجربه در جهت هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات استفاده کنیم.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را ضروری دانست و افزود: باید در آشنایی با مفاهیم قرآن کریم قدم هایی برداشته شود تا آیات قرآنی در سبک زندگی ملموس شده زیرا این آیات روش های زندگی اسلامی را نشان می دهد.

سردار استوار آذر ضمن تشویق و قدردانی از دستگاه های اجرایی برای برگزاری مراسمات قرآنی گفت: باید در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و احیای امر الهی بیش از پیش تلاش شود.

دومین «جشنواره عکس مستند تبریز» در سطح بین‌المللی برگزار شود
محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار با عوامل این جشنواره، گفت: به بهانه تبریز 2018 می‌توان جشنواره عکس مستند تبریز را در سطح بین‌المللی و با حضور پررنگ‌تر عکاسان خارجی برگزار کرد. اولین جشنواره سراسری عکس مستند تبریز نشانگر ظرفیت آذربایجان‌شرقی و تبریز در حوزه عکاسی مستند خواهد بود.

وی بسترها و ظرفیت‌های لازم برای عکاسی مستند را در استان و در تبریز فراوان خواند و جشنواره عکس مستند را فرصتی برای آمیختن تاریخ و زیبایی این خطه با هنر عکاسی دانست و با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در طول تاریخ شاهد تحولات عمیق فرهنگی و هنری بوده است، افزود: به جرات می‌توان گفت شخصیت‌های برجسته‌ای از این استان و این شهر ظهور کرده‌ و در تمدن دنیا تاثیرات مهمی گذاشته‌اند.

محمدپور در ادامه درباره ظرفیت‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی و تبریز ابراز کرد: استان آذربایجان‌شرقی مجموعه گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری است و در طول تاریخ مورد توجه گردشگران بوده به طوریکه گردشگران سرشناس پس از ترک این دیار توصیفات قابل توجهی از آن کرده‌اند.

وی درباره اینکه جشنواره عکس مستند تبریز چگونه می‌تواند جزو برنامه‌های تبریز 2018 باشد، اظهار داشت: قطعاً می‌توان به بهانه تبریز 2018 این جشنواره را در سطح بین‌المللی برگزار کرد. در این سال، عکاسان نقاط مختلف دنیا می‌توانند در تبریز به عکاسی مستند پرداخته و آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات