۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۱۵۳۵۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تجلیل از مدیران برتر بسیج جشنواره مالک اشتر، برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر و همچنین نجات یک اعدامی از چوبه دار با وساطت خادم رضوی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ علی قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورا در آیین تجلیل از مدیران برتر بسیج جشنواره مالک اشتر شهرستان هریس، اظهار داشت: تامین امنیت و خدمت بی منت دو وظیفه مهم سپاه پاسداران است که در راستای ماموریت های سازمانی با اتکا به قدرت عظیم مردمی و استفاده از ظرفیت های بسیج در حال پیگیری و اجرا است. 
وی خاطرنشان کرد: توان دفاعی سخت در جهان امروز یکی از ضروریت های مهم تامین امنیت و حفظ آرمان های نظام است که با اتکا به یگان های تخصصی سپاه در موقعیت خوبی قرار داریم، اما در امتداد این توان دفاعی به بازویی دیگری نیاز داریم و آن قدرت معنوی است که به برکت مقبولیت مردمی سپاه و اعتماد متقابل مردم و مسئولین در حد عالی قرار دارد، اما این مقبولیت نیاز به مراقبت ویژه دارد تا خدایی نکرده خدشه ای در آن وارد نشود.
قادری با اشاره به برگزاری جشنواره مالک اشتر، گفت: در امر خدمت رسانی آن پاسدار و بسیجی موفق است که در این راه از دیگران سبقت بگیرد و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد و در این مسیر جشنواره مالک اشتر درجهت توسعه شایستگی های سازمانی با بررسی شاخصه های حرکت جهادی در امر خدمت رسانی تعدادی از اعضای مجموعه را به عنوان الگوی سازمانی در جهت حرکت جهادی معرفی می کند.


برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر
علی محرمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر خبر داد و افزود: این جشنواره در راستای شعار سال و توجه به جایگاه خاص و ویژه روستائیان و عشایر در سطح کشور در سه بخش مسابقه، جنبی و مهمان برگزار می ­شود.
وی موضوعات جشنواره را شامل فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر منطقه کلیبر و فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر سایر نقاط کشور عنوان کرد و افزود: ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تصمیم­گیری­های خرد و کلان، تبیین و ترویج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
محرمی، نقش روستائیان و عشایر منطقه در تبیین و ترویج ارزش های اسلامی و اخلاقی، روستائیان و عشایر منطقه در دفاع مقدس و آئین­ها و رسوم بومی روستائی و عشایر منطقه در زندگی امروزه آن ها، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در تولید سرانه استان، جذب گردشگر و نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه روستایی و عشایر کشور را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.


توضیحات مدیرعامل سازمان میادین درباره پلمپ کیوسک های مطبوعاتی تبریز
جواد صدیقی، مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز در باره پلمپ شدن تعدادی از کیوسک های مطبوعاتی در این شهر توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: این اقدام در راستای ساماندهی و سامان بخشی به وضعیت نامشخص تعدادی از کیوسک های مختلف اعم از مطبوعاتی، تنقلات، گل فروشی ها و سایر حوزه های شغلی به انجام می رسد که این امر هم به نفع کیوسک داران و هم به نفع شهرداری است که عرصه و اعیانی آنها متعلق به سازمان میادین و ساماندهی مشاغل می باشد.
وی، با بیان اینکه امروز تعداد پنج باب کیوسک مطبوعاتی توسط سازمان میادین و ساماندهی مشاغل پلمپ شده است، دلیل آن را بی توجهی مستاجران به مفاد قرارداد با شهرداری اعم از پرداخت نکردن حق اجاره و واگذاری به غیر بدون اطلاع سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز بیان کرد.
صدیقی اضافه کرد: این افراد سال های سال اجاره بهای خود به شهرداری را پرداخت نکرده و تعدادی نیز بدون اطلاع این سازمان اقدام به اجاره و حتی فروش به غیر کرده اند که خلاف قانونی به شمار می رود و بر این اساس سازمان میادین برای احقاق حق و حقوق خود اقدام به پلمپ تعدادی از آنها به دلیل بی توجهی به اخطارهای سازمان کرده است.
وی گفت: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز تمام وقت برای حل مشکلات کیوسک های مشکل دار آماده همکاری با مستاجران است و آمادگی دارد تا اسرع وقت با حضور در این سازمان نسبت به رفع مشکلات و فک پلمپ واحدهای مربوطه اقدام کنند.
صدیقی افزود: تاکنون دو نفر از مستاجران واحدهای پلمپ شده با مراجعه به سازمان میادین و ساماندهی مشاغل نسبت به رفع مشکلات اقدام کرده اند که امیدواریم سایر افراد نیز با مراجعه به سازمان در رفع مشکلات فی مابین، همکاری لازم را به عمل آورند. وی، مجموع کیوسک های مختلف شهر تبریز را 124 باب اعلام کرد که از این تعداد، 72 باب مربوط به کیوسک های مطبوعاتی است.


نجات یک اعدامی از چوبه دار با وساطت خادم رضوی در ایلخچی‎
با وساطت کاروان خدام رضوی در شهر ایلخچی آذربایجان شرقی، یک جوان محکوم به اعدام از چوبه دار نجات یافت. این اقدام با وساطت حجت‌الاسلام سیدرضا گوهری، مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید به استان انجام شد.
گفتنی است، در پایان این دیدار معنوی به پاس بخشش و کرامت خانواده قادرزاده، این خانواده دعوت شدند تا طی روزهای آتی میهمان بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) شوند./935/ت
۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات