۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۱۵۲۵۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بهبود وضعیت زلزله‌زدگان خراسان شمالی نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر رسیدگی بیشتر و بهتر به حادثه‌دیدگان در زمین‌لرزه اخیر خراسان شمالی، گفت: بهبود بخشیدن به وضعیت زلزله‌زدگان استان نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان هلال احمر و مدیریت بحران، با اشاره به زمین‌لرزه اخیر در خراسان شمالی، بر رسیدگی بیشتر و بهتر به حادثه دیدگان این واقعه تأکید کرد و اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرای استان در امر رسیدگی به زلزله‌زدگان قابل‌تحسین است؛ اما باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی اضافه کرد: در شرایط بحرانی نمی‌توان بر اساس قوانین کار کرد و لازم است در برخی موارد کارهایی فراتر از قانون صورت بگیرد تا مشکلات مردم آسیب‌دیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه افزود: بحران نوعی هرج‌ومرج را به دنبال دارد و در این حالت‌ها اگر مانند شرایط عادی کار شود، نمی‌توان بحران را به نحو شایسته مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: مسؤولان با روحیه جهادی و انقلابی و استفاده از راه‌های میانبر باید به مشکلات زلزله‌زدگان محروم این منطقه خدمت‌رسانی کنند؛ زیرا بهبود بخشیدن به وضعیت زلزله‌زدگان استان نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: سرپناه زلزله‌زدگان تا قبل از شروع فصل سرما باید آماده بهره‌برداری شود که در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی بر مشکلات زلزله‌زدگان اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: رسیدگی به زلزله‌زدگان منطقه شهرک گلستان روند مناسبی ندارد و اگر رسیدگی هم صورت گرفته محسوس نیست؛ ازاین‌رو مسؤولان در این بخش باید تلاش بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر روند کمک‌ها و حمایت‌ها به مردم زلزله‌زده کند بوده و ساخت منازل آن‌ها به طول بینجامد عواقبی چون گلایه و بدبینی به‌نظام را در پی خواهد داشت./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات