۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۱۴۹۴۴
نماینده ولی فقیه در قزوین:

دوستی‌ها اگر برای خداوند باشد ماندگار خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اگر انسان‌ها در جهت خیر رساندن به دیگران و بر مبنای رضای خداوند متعال قدم بردارند دوستی‌های آنها ماندگار است و هیچگاه خراب نمی‌شود اما اگر رفاقت‌ها برای دنیا و مطامع دنیوی باشد دوام نخواهد آورد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت تعاون و همکاری در جهت انجام امور خیر گفت: در قرآن کریم خداوند متعال از گروه‌هایی سخن به میان می‌آورد که به جای اینکه با یکدیگر در امور خیر و کمک به دیگران همکاری داشته باشند در جهت انجام بدی و شر رساندن به دیگران یکدیگر را معاونت و یاری می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به نازل شدن عذاب الهی در خصوص افراد مناع الخیر افزود: تمام کسانی که همدیگر را در جهت انجام شر و بدی نسبت به دیگران یاری می‌دادند پس از چندی مشاهده کردند که عذاب الهی بر آنها نازل شده و دار و ندارشان به آتش کشیده شد و به جان همدیگر افتادند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه رفاقت‌ها و دوستی‌ها اگر برای خداوند متعال باشد ماندگار خواهد بود اظهار کرد: اگر انسان‌ها در جهت خیر رساندن به دیگران و بر مبنای رضای خداوند متعال قدم بردارند دوستی‌های آنها ماندگار است و هیچگاه خراب نمی‌شود اما اگر رفاقت‌ها برای دنیا و مطامع دنیوی باشد دوام نخواهد آورد.

وی در ادامه با اشاره به طغیان‌گری انسان به دلیل اشتغال به دنیا و مطامع دنیوی ابراز کرد: گاهی اوقات انسان آن قدر مشغول دنیا می‌شود که طغیانگر و یاغی بودن و تمرد از فرمان خداوند متعال و غرق در معصیت شدن را متوجه نمی‌شود اما زمانی که اوضاع و احوال به صورت عادی و یکنواخت در می‌آید انسان متوجه می‌شود که در کدام مسیر قرار گرفته و مشغول انجام چه کاری است.

این مفسر قرآن در ادامه با بیان اینکه انسان‌های باایمان نسبت به پروردگار خود امید فراوان دارند ابراز کرد: انسان‌های باایمان همواره می‌دانند که اگر به محرومان و مستضعفان خیر و نیکی برسانند خداوند متعال هم به آنها خیر را عنایت می‌کند از این رو به خاطر میل و علاقه و رفاقت نسبت به خداوند متعال به انجام خیر و نیکی مبادرت می‌ورزند.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه برخی از افراد در زندگی اگر کار بدی را مرتکب می‌شوند کار خلاف خود را با خلاف و بدی دنبال می‌کنند خاطرنشان کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند کار بد خود را با انجام یک کار بدتر بپوشانند و آن را توجیه کنند و حال آنکه بدی هرگز با بدی پوشیده نمی‌شود بلکه تنها موجب افزوده شدن آن می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه پوشیده شدن بدی و زشتی تنها با توبه و استغفار و انجام خوبی ها امکان پذیر است تصریح کرد: در سوره مبارک آل عمران مومنان در خطاب به خداوند متعال می‌گویند پروردگار گناهان ما را با غفران و آمرزش و مهربانی خودت ببخش و بیامرز اگر ما در زندگی خود از هر نظر اسراف کردیم ما را ببخش و ما را در راه خودت ثابت قدم قرار بده.

وی در پایان گفت: بسیاری از افراد دارای ایمان و عقیده و تدین هستند اما همین که در برخی از جاها منافع خود را در خطر می‌بینند ایمان آنها مقداری دارای تزلزل می شود و دیگر مسیر ایمانی خود را ادامه نمی دهد این امر به این دلیل است که این قبیل از افراد ثبات قدم ندارند و حال آنکه خداوند متعال همواره در قرآن کریم انسان ها را به داشتن ثبات قدم تشویق و ترغیب کرده است./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات