۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۵۱۴۶۹۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

آماده سازی بقعه شیخ شهاب الدین اهر برای تبریز ۲۰۱۸، استقبال وزارت ارشاد از ورود بخش خصوصی به برنامه های فرهنگی و تأکید بر فعالیت دبیرخانه دائمی جشنواره عکس مستند تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سید محمد عابدی فرماندار شهرستان اهر از اختصاص 2 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی بقعه شیخ شهاب الدین اهری برای تبریز 2018 خبر داد و گفت: در این راستا پیگیری های لازم برای تسریع در اجرای این پروژه آغاز شده که امیدواریم این اثر منحصر بفرد تاریخی تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
وی افزود: با توجه به اینکه محور تبریز - اهر و ارسباران یکی از محورهای گردشگری تبریز 2018 انتخاب شده است، با اتمام این پروژه شاهد فعالیت مجدد این مجموعه و راه اندازی دوباره موزه ادب و عرفان در محل این بقعه باشیم.
حسن باقر پورکندی، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری اهر نیز از آغاز مرمت این پروژه در قالب چهار قسمت برای تسریع در اتمام آن خبر داد و عملیات اجرایی در این پروژه را کمبود اعتبار و طولانی شدن عملیات مطالعاتی از سوی دانشگاه هنر اسلامی اعلام کرد.
گفتنی است، مجموعه فرهنگی تاریخی شیخ شهاب الدین اهری که موزه ادب و عرفان کشور یکی از جاذبه های آن است، در جنوب شهرستان اهر واقع شده است. این بقعه خانقاه و مدفن شیخ شهاب الدین اهری، عارف قرن 7 هجری قمری است مقبره و موزه ادب و عرفان در داخل بوستانی به همین نام برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شده است.
این مجموعه در دوره صفویه و به احتمال زیاد در روزگار شاه عباس اول بر مزار شیخ شهاب الدین اهری، در شهر اهر ساخته شده اما آثاری از دوره های قبل (دوره ایلخانی) در آن وجود دارد.

استقبال وزارت ارشاد از ورود بخش خصوصی به برنامه های فرهنگی
مدیرکل هنرهای تجسمی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین رونمایی فیلم 'حیوان'، ساخته برادران ارک، در هتل کایای تبریز حمایت بخش خصوصی را از برنامه های فرهنگی و هنری کشور نویدبخش توسه فرهنگ عمومی جامعه دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ورود بخش خصوصی به برنامه های فرهنگی استقبال و حمایت می کند.
مجید ملانوروزی گفت: امروز خوشحالم نشست حاضر با همت خانواده ای محقق ترتیب داده شده، زیرا که این گام مهم و موثر نشان از آگاهی مردم و اعتماد بخش خصوصی به فضای فرهنگ و هنر و هنرمندان کشور دارد.
وی با بیان اینکه ارگان های دولتی باید عرصه را به خود هنرمندان بسپارند، تاکید کرد: بخش خصوصی و انجمن ها و تشکل های هنری باید خود مقتدرانه پا پیش گذاشته و نقش حمایتی را ایفا کنند؛ مدیریت این عرصه به خود هنرمندان واگذار شود تا آنها با توان و استعداد بالای خویش بسیار یهتر بتوانند برنامه های فرهنگی را اداره کنند.

دبیرخانه دائمی جشنواره عکس مستند تبریز فعال شود
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره عکس مستند تبریز خواستار فعال شدن دبیرخانه دائمی این جشنواره در تبریز شد و اظهار داشت: در تبریز نیاز به حرکت و جنبش در عرصه هنر دیده می‌شد که برگزاری جشنواره‌ای همچون جشنواره عکس مستند تبریز؛ نشان از تحقق این مهم دارد.
وی افزود: انجمن هنر عکاسی استان آذربایجان‌شرقی خوشبختانه در طول سال فعالیت‌های خوبی انجام داده و می‌دهد و برگزاری جشنواره سراسری عکس مستند تبریز را می‌توان جزو مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن به شمار آورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: ما به واسطه  داشتن هنرمندانی برجسته در تمام حوزه‌ها شاهد نخستین‌های بسیاری بوده‌ام و این جشنواره نیز نمونه‌ای از این نخستین‌هاست.

شورای پنجم از 13 شهریور کار خود را آغاز می‌کند
غلامحسین مسعودی ریحان، منتخب پنجمین دوره شورای شهر تبریز با اعلام شروع کار پنجمین دوره شورای شهر در سیزدهم شهریورماه سال‌جاری اظهار داشت: در مجلس طرحی برای شروع کار شورای شهر در مرداد ماه مطرح بود که به علت برخی روند قانونی و مراحل آن، شورای شهر رسماً از سیزدهم شهریورماه کار خود را شروع خواهند کرد.
وی با بیان اینکه اعضای پنجمین دوره شورای شهر تبریز مسؤولیت سنگینی بر عهده خواهند داشت؛ زیرا باید مشکلات ایجاد شده توسط برخی از اعضای شورای چهارم را نیز رفع کنند، ادامه داد: علاوه بر حواشی شورای چهارم، شهر تبریز اولویت شهری از قبیل ترافیک شهری، حاشیه‌نشینی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری نیز در اصلی‌ترین برنامه‌کاری شورای پنجم دارد.
منتخب پنجمین دوره شورای شهر تبریز با تاکید به عدم وجود شایسته‌سالاری در بدنه شهرداری تبریز، بیان کرد: زمانی که شایسته‌سالاری در بین کارکنان شهرداری وجود نداشته باشد، باید متحمل ضایعات بزرگ در مجموعه شهرداری باشیم چرا که مدیر و کارمند اگر بر مبنای شایسته‌سالاری و توانمندی انتخاب نشوند، قطعاً انتظار انگیزه و رشد از آن مجموعه از بین خواهد رفت./935/ت
۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات