۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۱۳۰۱۳
آیت‌الله مهمان‌نواز:

تبعیت از اهل بیت راه تقرب و تکامل انسان را هموار می‌کند

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: تبعیت از سبک و سیره اهل بیت در شئون فردی و اجتماعی زندگی، راه تقرب و تکامل انسان به‌سوی خدا را هموار می‌کند.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از مسؤولان با اشاره به اهمیت بندگی و خدمت به بندگان خداوند، اظهار کرد: درخت بندگی شجره طیبه‌ای است که روزبه‌روز رشد و بالنده و میوه‌های شیرین و دل‌نشین می‌دهد.

وی افزود: این درخت اگر به‌درستی غرس و به‌موقع آبیاری شده و در موقع لزوم با آفت‌هایش مبارزه شود، تنومند و تناور خواهد شد و آنگاه مصداق این آیه شریفه می‌شود که خداوند فرمود: «أَلَمْ تَرَ کیفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کلِمَةً طَیبَةً کشَجَرَةٍ طَیبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکلَهَا کلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا وَیضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یتَذَکرُونَ».

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید: آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زده؟ کلمه پاکیزه توحید را همانند درخت پاکیزه‌ای قرار داده که ریشه‌اش در زمین استوار و شاخه‌اش در آسمان است در هر زمان مناسب میوه خود را به اراده پروردگارش می‌دهد و خدا مثال‌ها را برای مردم می‌زند، باشد که متذکر شوند.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام علی هم آفت بندگی را نافرمانی می‌داند و می‌فرماید: «آفةُ الطاعة العصیان»؛ آفت طاعت، نافرمانی کردن است.

وی با بیان اینکه فرمان‌برداری خدا سرور ارزش‌ها است، خاطرنشان کرد: در آموزه‌های قرآن کریم و در گفتار و عمل و سیره اهل بیت بلندترین قله انسانیت بندگی خدا معرفی شده است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه مهم‌ترین لازمه بندگی خدا، فرمان‌برداری از او در تمام امور و شئون زندگی است، تصریح کرد: بندگی چتری است که می‌تواند فراگیر شود و همه ریز و درشت کارهای انسان را پوشش دهد.

وی اظهار کرد: بنده واقعی کسی است که جز مولایش کسی را نمی‌شناسد، جز کوی دوست به هیچ قبیله و قبله دیگری روی نمی‌کند، حرکات و سکناتش، سخن و سکوتش، خواب و بیداری‌اش، خورد و خوراکش، بایدها و نبایدهایش، همه و همه رنگ عبودیت و اطاعت از او را می‌گیرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: این حالت بندگی در تبعیت و اطاعت از پیامبرش نیز تجلی پیدا می‌کند و از مسیر پیروی از او راه تقرب و تکامل انسان به‌سوی خدا هموار می‌شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات