۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۵۱۲۸۷۱
مدیر حوزه علمیه گیلانغرب:

واردات کالاهای دارای مشابه داخلی سبب آسیب به چرخه تولید ملی می شود

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه واردات کالاهای مصرفی اقتصاد کشور را فلج می کند گفت: واردات بی رویه کالاهای مصرفی و دارای مشابه داخلی سبب آسیب رسیدن به چرخه تولید داخلی و ملی می شود.
حجت الاسلام سید سیف الله موسوی

حجت الاسلام سید سیف الله موسوی، مدیر حوزه علمیه گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: باید وضعیت واردات کشور سر و سامان داده شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب تاکید کرد: واردات بی رویه کالاهای مصرفی و دارای مشابه داخلی موجب آسیب رسیدن به چرخه تولید داخل شده و زمینه معضلاتی همچون بیکاری، وابستگی، ایستایی و عدم رونق در حوزه های مختلف اقتصادی را فراهم می کند.

وی در ادامه بیان داشت: گاه شنیده می شود که واردات رونق پالم به دو برابر افزایش یافته و یا آب معدنی و رب گوجه فرنگی از کشورهای دیگر وارد می شود، با وجود چنین وارداتی باید انتظار فلج شدن کشاورزی و برخی صنایع تبدیلی همچون کارخانجات رب را دیر یا زود داشته باشیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهدیم در برخی نقاط کشور که ظرفیت تولید روغن و یا رب از تولیدات منطقه وجود دارد شاهد تلف شدن سرمایه کشاورزان مظلوم با رها کردن محصولاتی همچون گوجه فرنگی روی زمین هایشان هستیم زیرا به زحمت جمع کردن آن و انتقال به بازار مصرف نمی ارزد.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: تا نظارت دقیق و ایجاد تحول در نهادهای وابسته به دولت به ویژه در بخش های خرید و توزیع و مصرف صورت نپذیرد نمی توان امیدی به بهبود وضع موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب داشت.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: نباید اجازه داد تولیدکنندگان داخلی متضرر شوند زیرا تعطیلی هر واحد تولیدی داخلی به منزله افزایش آمار بیکاری و مشکلات اقتصادی در کشور است.

این مسوول مطرح کرد: تقویت تولید داخلی بسیاری از معضلات کشور را برطرف کرده و می توان از این طریق گامی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت زیرا اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد داخلی است.

حجت الاسلام موسوی در پایان عنوان داشت: امید است با تقویت اقتصاد کشور شاهد تضعیف و بی اثر شدن تحریم های دشمنان باشیم و کشور را در راستای تامین نیازهای اقتصادی و اقتدار اقتصادی پیش ببریم./۸۵۷۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات