۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۱۲۷۴۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ایمان لازمه برخورداری از حمایت پروردگار متعال است

حجت الاسلام انصاریان گفت: خداوند همواره حامی مؤمنان بوده و اگر کسی مؤمن باشد خداوند قطعا او را زیر چتر حمایت خود قرار می دهد.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان ظهر امروز در مراسم سوگواری امام جعفر صادق(ع) که در مسجد امام حسین(ع) میدان بوعلی برگزار شد، با بیان این که شیعه امام صادق(ع) نسبت به امور زندگی سایر انسان ها بی تفاوت نمی ماند، اظهار کرد: یقینا اگر کسی به مسکلات و گرفتاری های سایر انسان ها اعتنا نکند هنوز شیعه نشده است.

این سخنران مذهبی با اشاره به روایت نبوی «مَن أصبَح و لَم یَهتَمَّ باُمور المُسلِمین فَلَیس بِمُسلِم» گفت: بر اساس این روایت کسی که نسبت به حل مشکلات و خلأهای زندگی مردم بی تفاوت باشد، مسلمان نیست.

وی ادامه داد: در زمان امام صادق(ع) خانواده نیازمند و متدینی وجود داشت، پدر خانواده فوت کرد و پس از فوت او برخی شیعیان امکانات زندگی را برای این خانواده تأمین کردند، وقتی خبر به امام صادق(ع) رسید، ایشان فرمودند: شیعیان ما باید چنین کاری انجام می دادند؛ چرا که شیعه بی تفاوت نسبت به مردم وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با سفارش به مقاومت مؤمنان در برابر سختی های زندگی و امیدوار بودن به الطاف الهی خاطرنشان کرد: انسان قانع به خداوند تکیه دارد و مطمئن است که خداوند زندگی محدود او در دنیا را در آخرت جبران خواهد کرد؛ در حالی که انسان های حریص هم گرفتاری فکری دارند و هم گرفتاری های خانوادگی؛ چرا که افزایش ثروت در زمان ما به گرفتاری های زیادی گره خورده است.

وی افزود: خداوند متعال انسان را در زندگی رها نساخته است، پروردگار عالم ما را خلق کرده و زندگی مان را اداره می کند و در قرآن کریم فرموده است «إنّ الله یُدافِعُ عَنِ الّذین آمنوا.» یعنی خداوند همواره حامی مؤمنان است و اگر کسی مؤمن باشد خداوند قطعا او را زیر چتر حمایت خود قرار می دهد.

این سخنران مذهبی در پایان با تأکید مجدد بر حمایت خداوند از مؤمنان، یادآوری این حمایت را مایه آرامش خاطر اهل ایمان قلمداد کرد و گفت: انسان اگر با یاد پروردگار عالم به آسودگی خیال دست پیدا نکند، با هیچ چیز دیگری خاطرش راحت نخواهد شد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات