۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۵۸۹
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان:

امام صادق با ارائه استدلال های محکم اسلام را از انحرافات حفظ کرد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان با بیان اینکه دین مبین اسلام با روشنگری‌های امام صادق(ع) به کرسی اقتدار بازگشت، گفت: امام جعفرصادق(ع) با ارائه مستندات و استدلال های محکم، از وقوع هرگونه انحراف و کجروی در دین مبین اسلام جلوگیری کرد.
شهادت امام صادق سلام الله علیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی معصومی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان، امشب در مسجد امام جعفرصادق(ع) و در جمع جوانان هیئت مذهبی حضرت علی اصغر(ع) محله نخل ناخدای بندرعباس با اشاره به ابعاد مختلف زندگانی پربار امام جعفر صادق(ع) به عنوان پایه گذار مذهب تشیع گفت: دوران امامت امام صادق (ع) دوران شکوفایی اسلام بود.

وی در ادامه افزود: در دوران زندگی آن امام همام، کلام و حکمت اسلامی رشد کرد و عالمان بزرگی در اسلام پرورش یافتند که هر کدام از این عالمان دریایی از علم و معرفت بودند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان ادامه داد: آن حضرت، بیش از چهار هزار شاگرد داشت؛ یعنی کسانی که در زمینه های مختلف و نشست‌های گوناگون، احادیث او را می‌شنیدند و ثبت و ضبط و روایت می‌کردند و «قال الصادق» گویان، علوم آل محمد(ص) را همه جا منتشر می‌ساختند.

حجت الاسلام معصومی با تاکید بر اینکه ما شیعیان امروز مرهون مبارزات و تعالیم این امام بزرگوار هستیم تصریح کرد: امام صادق(ع)، نه تنها در دوران امامت بلکه در دوره‌های بعدی تاریخی و نیز تا قیام قائم آل‌محمد(عج)، تأثیرگذار بودند، هستند و خواهند بود.

وی همچنین اضافه کرد: در دوران حیات پر برکت آن حضرت شرایطی فراهم شد تا خلوص و اصالت‌های مکتب محمدی(ص) پس از یک قرن انزوا، یک بار دیگر به آستانه باور و عقیده جامعه اسلامی بازگردد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان اظهار کرد: بسیاری از سران سرشناس مذاهب مختلف اسلامی، در عرصه‌ های گوناگون اعم از کلام، فقه و حدیث، شاگرد امام صادق(ع) بودند و به این شاگردی افتخار می‌کردند.

حجت الاسلام معصومی افزود: پیشوای ششم شیعیان، امام جعفر صادق(ع) بنیانگذار مکتب تشیع، رشته‌های مختلفی از علوم اسلامی و معارف الهی از جمله فقهی، علمی، کلامی، فلسفی، حدیثی، اخلاقی و علوم طبیعی را تعلیم و گسترش داد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان امام صادق (ع) را اندیشه ساز جهان تشیع معرفی کرد و گفت: این امام بزرگوار، به عنوان بنیانگذار فقه جعفری با طراحی مکتبی نظام مند، زمینه ساز انقلابی علمی و فرهنگی در میان پیروان خویش شد.

وی در پایان گفت: امام جعفرصادق(ع) با ارائه مستندات و استدلال های محکم، از وقوع هرگونه انحراف و کجروی در دین مبین اسلام جلوگیری کرد و دین مبین اسلام با روشنگری‌های دینی امام صادق(ع) به کرسی اقتدار بازگشت./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات