۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۱۲۵۸۶
آیت‌الله مهمان‌نواز:

نهادینه کردن مکتب تشیع مهم‌ترین خدمت امام صادق به اسلام است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: نهادینه کردن مکتب تشیع و اسلام راستین از طریق تأسیس حوزه علمیه و تربیت شاگرد مهم‌ترین خدمت امام صادق(ع) به اسلام است.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن سالگرد شهادت امام صادق(ع)، به شخصیت والا و جایگاه ویژه آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: اگرچه 12 امام معصوم ما نور واحد هستند؛ اما برخی از ائمه به دلیل شرایط ویژه مقطع تاریخی خود، منشأ خدمات و ثمرات ویژه‌ای شدند.

وی افزود: امام صادق(ع) توانست با استفاده از شرایط تاریخی ویژه فرصت سرنگونی حکومت اموی تا بر روی کار آمدن حکومت عباسی، زمان بیشتری را برای اداره امور جامعه و تبیین آموزه‌های اسلامی صرف کند.

آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: نهادینه کردن مکتب تشیع و اسلام راستین از طریق تأسیس حوزه علمیه و تربیت شاگرد مهم‌ترین خدمت امام صادق(ع) به اسلام است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه شیعیان ما باید زینت ما باشند نه مایه ننگ ما، اضافه کرد: ما شیعیان باید همواره تلاش کنیم با تأسی از ائمه اطهار(ع) در زندگی فردی و اجتماعی زینت آنها باشیم.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه ما باید برای مقابله با هجمه فرهنگی و فکری دشمنان از ظرفیت سبک و سیره ائمه اطهار(ع) استفاده کنیم، اظهار کرد: عصر ما عصر هجوم لشکر شک و شبهه و تردید بوده و شیطان‌صفتان ملخ‌گونه به مزرعه جان جوانان حمله‌ور شده و عصمت آنها را هدف قرار می‌دهند و از سوی دیگر با ایجاد شک و تردید پایه‌های اعتقادی آنها را سست و غیرت آنان را غارت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک با توجه به مجالس و محافل گرامیداشت ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار و سخنرانی روحانیان در این مراسم، این قشر رسالت عظیمی بر عهده دارند تا بنیه‌های اعتقادی و اخلاقی را تقویت کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: روحانیان باید فرهنگ صیانت گستری در جامعه دینی را نهادینه کنند تا دشمنان نتوانند جوانان ما را در زمینه‌های دینی و اعتقادی دچار شک و تردید کنند./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات