۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۱۱۹۰۸
امام جمعه رومشکان:

جامعه در عرصه فرهنگی نیازمند حضور خیران است

امام جمعه رومشکان با اشاره به ضرورت حضور خیران در عرصه فرهنگی، گفت: با هدایت نیت خیران و واقفان باید در جهت رفع مشکلات فرهنگی اقدام کرد.
امام جمعه رومشکان فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی اکبر جمیاری، امام جمعه رومشکان بعدازظهر امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از فعالیت سازمان اوقاف در عرصه وقف، امامزادگان و مساجد تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مساجد از مأموریت های مهم اوقاف است، افزود: مسجد مأمن و پناهگاهی مهم برای هدایت و جذب جوانان به مساجد است.

امام جمعه رومشکان با اشاره به گسترش هجمه های فرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم، اظهار داشت: با جذب جوانان به مساجد می توان این قشر را در برابر هجمه ها مصون ساخت.

وی بر ضرورت رسیدگی به مساجد تأکید کرد و گفت: با ساخت مساجد در همه روستاها باید زمینه حضور مبلغان را فراهم ساخت.

حجت الاسلام جمیاری در ادامه اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت اوقاف، تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه باید حضور مبلغان در همه مناطق روستایی و دور افتاده فراهم شود و با بهره مندی از حضور مبلغان در ارتقای فرهنگ و بصیرت مردم نقش آفرین شد.

وی با اشاره به تلاش اوقاف در راستای  احیای موقوفات و بقاع متبرکه، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز جامعه به هدایت وقف در عرصه فرهنگی، باید نیت واقفان را به سمت این نیازها هدایت کرد.

امام جمعه رومشکان با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری و اعزام مبلغ در امامزادگان، بیان کرد: این اقدام امری مؤثر و تأثیرگذار در زمینه ارتقای فرهنگ دینی و رشد معنویت در جامعه است./9459/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات