۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۱۱۵۲۴
معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان:

شورای نگهبان از ارکان مهم پیشبرد انقلاب اسلامی ایران است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شورای نگهبان با وجود آماج هجمه ها، محکم از شرع و دین صیانت می کند و از ارکان مهم پیشبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
حجت الاسلام سعید سعدی، معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان

حجت الاسلام سعید سعدی، معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت تاسیس شورای نگهبان و تأثیر آن در پیشبرد انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از ضعف های انقلاب ها و نهضت های پیشین مردم ایران و حتی نهضت های که تحت لوای اسلام آغاز می شد فکر می کردند که دیگر به پیروزی رسیدند اما امام خمینی(ره) با تیزبینی و هوشیاری خودش به محض پیروزی انقلاب به فکر نظام سازی رسیدند.

معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان در تبیین نظام سازی بعد از انقلاب از سوی امام راحل، بیان داشت: حضرت امام(ره) برای کیفیت نظام سازی بعد از انقلاب ایده های متفاوتی داشت و یکی از ایده های مهم ایشان تأسیس نهادی به نام شورای نگهبان بود.

این مقام مسؤول با اشاره به دو وظیفه عمده شورای نگهبان، ابراز داشت: حراست و صیانت از قانون اساسی که قوانین عادی ما باید تطابق کامل با قانون اساسی ما داشته باشد و وظیفه بعدی این شورا که از دیدگاه امام راحل بود، تطبیق نظام اسلامی با احکام اسلامی را بر عهده بگیرد.

حجت الاسلام سعدی در ادامه خاطرنشان کرد: یک نظام اگر فقط اسم اسلام را یدک بکشد اما از محتوای اسلامی بی بهره باشد قطعا مدنظر امام راحل، انقلابیون و شهدا نبود، بنابراین برای تطبیق این مقوله شرع اسلام با نظام اسلامی باید فقهایی عادل و جامع الشرایط در رأس دستگاه تقنینی کشور به معنای مؤید و مصحح قوانین کشور داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه درباره آثار مثبت جایگاه شورای نگهبان در انقلاب اسلامی، گفت: تنها جایی که حقوق مردم به خوبی حراست می شود در پیشگاه شرع است و اگر شرع اسلام خوب انجام شود قطعا حقوق مردم هم اجرا خواهد شد، بنابراین اگر از شریعت و قانون الهی حافظت شود منجر به رشد مردم از همه جوانب خواهد شد.

معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: هر گاه جوامع امروزی به سمت مردم گرا حرکت کنند یقینا به انحطاط کشیده خواهند شد، بر فرض مثال در قانون 2030 خیلی از مواردی که مخالف هنجار بشری است به عنوان یک قانون مسلم دیده می شود چون در این کشورها یک قانون فرازمینی نداشتند، که آن ها را به سمت رشد و تعالی برساند اما شورای نگهبان با تکیه به شرع، جلوی قوانینی همچون سند 2030 و امثال آن را می گیرد.

حجت الاسلام سعدی در پایان ابراز داشت: باید از شورای نگهبان تشکر ویژه کنیم چرا که به جای نشستن در جای راحت، وسط گود آمده اند و آماج تهمت ها و هجمه ها قرار می گیرند اما محکم و قاطعانه از دین حافظت و صیانت می کنند./9453//ب2

ارسال نظرات