۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۱۰۲۹۰
مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

پذیرش طلاب سطح یک در ۱۴ مدرسه علمیه خراسان شمالی

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۴ مدرسه علمیه خراسان شمالی در سطح یک طلبه می‌پذیرد.
حجت الاسلام حسین زاده - مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به پذیرش حدود 600 طلبه جدید در سال تحصیلی 97-96 در مدارس علمیه استان، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 14 مدرسه علمیه در خراسان شمالی در سطح یک طلبه می‌پذیرد.

وی افزود: استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه دارد که 10 مدرسه علمیه ویژه برادران طلبه و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران طلبه است و 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس در آن فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسین زاده اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید از 16 مدرسه علمیه استان 14 مدرسه علمیه در سطح یک طلبه می‌پذیرد که سه مدرسه علمیه در بجنورد مرکز استان و دو مدرسه علمیه در شیروان ازجمله مدارسی است که طلبه سطح یک پذیرش می‌کند.

وی ادامه داد: ازجمله مدارس علمیه دیگر که برای سال تحصیلی جدید طلبه می‌پذیرند دو مدرسه علمیه در فاروج، دو مدرسه در اسفراین، دو مدرسه در آشخانه، یک مدرسه در جاجرم، یک مدرسه در گرمه و یک مدرسه علمیه در راز و جرگلان است.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به مراحل پذیرش و ثبت‌نام طلاب در مدارس علمیه، تصریح کرد: علاقه‌مندان به تحصیلات حوزوی بعد از ثبت‌نام، با شرکت در آزمون کتبی ورودی و قبولی در این آزمون و سپس مصاحبه و گزینش وارد مدارس علمیه می‌شوند.

وی با بیان اینکه مصاحبه توسط مسؤولان مربوطه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مقاطع تحصیلی سیکل، دیپلم و دانشگاهی دارای معیارهای جداگانه برای پذیرش طلاب است و مصاحبه‌ها نسبت به سطح تحصیلات، آگاهی و اطلاعات متقاضیان به تحصیل در مدارس علمیه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین زاده اظهار داشت: برای متقاضیان به تحصیلات حوزوی بعد از کسب قبولی در آزمون کتبی ورودی و مصاحبه و گذراندن یک دوره 40 روزه تثبیتی کد رسمی طلبگی صادر می‌شود و آن‌ها می‌توانند با شروع سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه به تحصیل علوم دینی بپردازند.

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس به تحصیل علوم دینی مشغول هستند./302/9314/ب1

ارسال نظرات