۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۱۰۱۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم تقویت روحیه جوانمردی و پهلوانی در تمامی رشته‌های ورزشی

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت روحیه جوانمردی و پهلوانی در تمامی رشته‌های ورزشی، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که ورزش‌ها با ارزش‌ها عجین شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل و مسؤولان ورزش و جوانان و پهلوانان و ورزشکاران ورزش‌های زورخانه‌ای استان، اظهار کرد: ورزش‌ها باید با ارزش‌ها عجین شوند.

وی اضافه کرد: جوانمرد کسی است که مردم را به وجدان‌های بیدارشان رهنمون کند، به جان‌ها آگاهی ببخشد و دل‌ها را به سمت خدا هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به در قران از جوانمردانی همچون اصحاب کهف یاد شده است، ادامه داد: قلب جوانمردان از ایمان به خدا مملو بوده و با تأسی از امیر مؤمنان (ع) که اسوه تمام‌عیار جوانمردی است؛ علیه معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم قیام می‌کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز به جوانمردان افتخار می‌کند و دربیانی زیبا می‌فرماید: «انا الفتی آخ الفتی ابن الفتی».

وی اظهار کرد: جوانمردان در تاریخ نشان دادند می‌توان ارزش‌های انسانی را با پهلوانی و قدرتمندی ممزوج کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه همه پهلوانان و جوانمردان فعال در عرصه‌های ورزشی باید برای یاری مظلومان بی‌دفاع همت کنند، خاطرنشان کرد: روحیه انسانی و جوانمردی باید در همه انسان‌ها به‌ویژه ورزشکاران پایه‌گذاری شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه داشتن روحیه جهادی و پهلوانی می‌تواند مشکل‌گشای بسیاری از معضلات اجتماعی و اقتصادی باشد، افزود: روحیه امربه‌معروف و نهی از منکر باید از خصایص پهلوانان و جوانمردان باشد.

وی با تأکید بر اینکه ورزشگاه‌ها باید به دانشگاه انسان‌سازی مبدل شوند، گفت: ضروری است اساتید این دانشگاه‌ها متخلق به اخلاق حسنه باشند و برای جذب نوجوانان و جوانان به فرهنگ پهلوانی همت بیشتری شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات