۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۰۹۸۷۱
معاون آب و آبفای وزارت نیرو خبر داد؛

حساسیت شورای عالی امنیت ملی به موضوع آب/ قانون توزیع عادلانه آب باید اصلاح شود

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با تأکید بر اینکه وضعیت آب و سفره‌های زیرزمینی به قدری حساس شده که در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده است، گفت: قانون توزیع عادلانه آب باید اصلاح شود.
رحیم میدانی

به گزارش خبرگزاری رسا، رحیم میدانی با اشاره به اینکه وضعیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و شهری نامناسب است و زیان نهایی متوجه خود بهره‌برداران و مصرف کنندگان است، گفت: وضعیت آب و سفره‌های زیرزمینی به قدری حساس شده که در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و باید باتمام توان علمی و تجربی به حل این موضوع بشتابیم.

وی ادامه داد: با ادامه وضعیت نامناسب مصرف و آسیب دیدن منابع آب سطحی و زیرزمینی، تأمین آب برای کشاورزی و شرب مردم در آینده بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.

میدانی به قانون توزیع عادلانه آب اشاره کرد و افزود: این قانون، قانون مؤثری است، اما به اصلاح نیازدارد و در دولت یازدهم قوه قضاییه در مدیریت آب همکاری بسیار خوبی با این بخش داشته که جای تشکر دارد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به تشکیل یگان حفاظت آب در آینده نزدیک اشاره کرد و تشکیل این یگان را منوط به همراهی بیش از پیش قوه قضاییه و نیروی انتظامی دانست./۱۳۲۳/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات