۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۰۹۷۲۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خواهرخواندگی تبریز با ۱۸ شهر دنیا، آغاز جشنواره تابستانی تبریز، آزادی یک زندانی مالی با همت و کمک مالی خیران مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در جلسه مشترک ستاد ملی و استانی تبریز 2018 که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در هتل لاله تبریز برگزار شد،  با اشاره به خواهرخواندگی تبریز با ۱۸ شهر دنیا گفت: باید از ظرفیت خواهرخواندگی در راستای توسعه گردشگری در سال ۲۰۱۸ در تبریز بیش از پیش استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته فراخوان طراحی برند جامع گردشگری تبریز 2018 منتشر شد که از 17 طرح رسیده به دبیرخانه یک اثر انتخاب و بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای برجسته شدن برند آن در سطح ملی هزینه شد. باید از ظرفیت خواهرخواندگی در راستای توسعه گردشگری در سال2018 تبریز بیش از پیش استفاده کنیم.
حمیدی شرکت در نمایشگاه‌های بزرگ گردشگری همچون برلین، ابوظبی و کیش در سال گذشته را از جمله اقدامات مهم بین المللی در راستای شناساندن تبریز عنوان کرد و ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری که همه ساله در تهران برگزار می‌شود، امسال در تبریز برگزار شود تا اهالی این صنعت نیز با تبریز ارتباط و شناخت بهتری داشته باشند.
وی از برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام و شهرداران جاده ابریشم در 2018میلادی در تبریز خبر داد و گفت: برنامه ریزی جهت برگزاری جلسه سازمان متروپلیس از دیگر امور انجام یافته توسط کمیته تبلیغات است. پیشنهاد می‌شود که بر روی اسکناس و گذرنامه‌های ایران از نمادهای تبریز استفاده شده و یکی از خودروهای تولید داخل به نام یکی از نمادهای تبریز نام‌گذاری شود.


آغاز جشنواره تابستانی تبریز
 حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با بیان این‌که جشنواره تابستانی تبریز، با برگزاری آیین افتتاح وارد دهمین سال برگزاری مستمر خود می شود، اظهار داشت: اثرگذاری این رخداد فرهنگی در بسیاری از شئون زندگی شهروندان به خوبی قابل مشاهده است.
وی افزود: ایده برگزاری این جشنواره با همفکری شماری از هنرمندان و مدیران خوش فکر شهرداری تبریز صورت گرفت و با عزم آنها برای اثرگذاری در شهر، زمینه برگزاری آن فراهم آمد. مفتخریم که توانسته ایم طی 10 سال گذشته یکی از اثرگذارترین برنامه های فرهنگی این شهر را با همت هنرمندان، شهروندان و مسئولان برگزار کنیم و به آن استمرار بخشیم.
آذرنیا با بیان اینکه این جشنواره همچنان به هدف خود امیدوار است، اظهار کرد: بر این باوریم که کار فرهنگ همواره اثرگذار است، چرا که به شعار خود با مضمون 'فرهنگ زیر بنای توسعه است' ایمان راسخ داریم و برای آن برنامه ریزی کرده ایم.


آزادی یک زندانی مالی با همت و کمک مالی خیران مراغه
سیدعلا الدین نقیبی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه از آزادی یک زندانی محکوم مالی با همت و کمک مالی خیران شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این زندانی محکوم مالی که سرپرستی یک خانواده مبتلا به بیماری سرطانی را بر عهده دارد با پرداخت بدهی مالی از سوی خیران و پیگیری های دادستانی و دادگستری این شهرستان و اخذ رضایت از شاکی از زندان آزاد شد.
وی با اشاره به این‌که خیران این شهرستان با پرداخت 300 میلیون ریال بدهی مالی این محکوم موجبات آزادی وی را فراهم کردند، گفت: آزادی زندانیان و محکومان مالی با حمایت خیران از گام های مهم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است، هم اکنون نیز یک زندانی محکوم مالی به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی های خود در انتظار یاری خیران است.
نقیبی با بیان اینکه برخی از افراد به دلیل بدهی های اندک و جزئی در زندان به سر می برند از آمادگی این انجمن برای دریافت کمک های نقدی مردم برای آزادی زندانیان خبرداد و افزود: شماره کارت بانکی این انجمن به شماره 6037991899910743 نزد بانک ملی و شماره کارت بانکی 6274121940030935 نزد بانک اقتصاد نوین این شهرستان آماده دریافت این کمک هاست.
کفتنی استف هم اکنون بیش از 400 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر همچنین تعدادی از افراد سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه بسر می برند از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مند هستند.


حضور نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» در جشنواره تئاتر سوره 
نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی»(تراژدی پارک اتابک) نوشته سید مرتضی هاشمپور و به کارگردانی سیروس مصطفی کاری از گروه تئاتر آینا اثر مورد حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی پس از اجراهای موفق در بهمن و اسفندماه 1395 و اردیبهشت ماه 1396 موفق به حضور در بیست و پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره شد. 
نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی(تراژدی پارک اتابک) روز جمعه 16 تیرماه ساعت 20 در تالار مهر کرمانشاه به روی صحنه می‌رود.  در این نمایش ابراهیم عباسعلی‌زاده، سیروس مصطفی، رامین بوستانی، میثم حبیبی، مسعود نیازی، علی سلیمانی، بابک قره خانلو و عاشیق عیسی قره خانلو به ایفای نقش خواهند پرداخت./935/
۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات