۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۰۹۶۹۰
با حضور مسؤولان ارشد استان چهارمحال و بختیاری؛

تندیس آیت الله نجفی دهکردی در شهرکرد رونمایی شد

تندیس آیت الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی با حضور مسؤولان ارشد استان چهارمحال و بختیاری، برخی از علمای اصفهان و نجف اشرف و عموم مردم در شهرکرد رونمایی شد.
رونمایی از تندیس آیت الله نجفی دهکردی در شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، تندیس آیت الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی، بعد از ظهر امروز با حضور مسؤولان ارشد استان چهارمحال و بختیاری، برخی از علمای  اصفهان و نجف اشرف و عموم مردم در میدان آیت الله دهکردی شهرکرد رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمی محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در آیین رونمایی از این تندیس که پس از برگزاری باشکوه نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله دهکردی صورت گرفت، از تشکیل دبیرخانه دائمی فقاهت و مرجعیت در استان خبر داد و گفت: با تحقق این امر معرفی چهره های فقهی و علمی استان با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

وی با تأکید بر مطالعه کتابهای آیت الله دهکردی، خاطرنشان کرد: باید با تمام توان تلاش کرد تا این الگوهای والا به جوانان معرفی شوند.

حجت الاسلام محسن جلالی، مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان نیز در این آیین، برگزاری چنین کنگره باشکوهی را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: از آنجایی که مقبره این عالم وارسته در اصفهان است، آماده معرفی ابعاد شخصیتی این فقیه وارسته هستیم.

در ادامه این آیین نیز نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد، ساخت تندیس آیت الله دهکردی در میدانی که به همین نام نامگذاری شده است را قابل تقدیر دانست و افزود: مراحل ساخت این تندیس از 4 ماه گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه تندیس ساخته شده از آیت الله دهکردی با همت سازمان فرهنگی شهرداری شهرکرد آماده شده است، اظهار کرد: تندیس آیت ‌الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی با هزینه ‌ای بالغ بر 800 میلیون ریال و به دست هنرمند استان، عباس امانی بنی ساخته شده است.

گفتنی است، آیت الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی (1272-1353ق) از فقهای شیعه در قرن چهاردهم قمری در دهکرد (شهرکرد) بود که تحصیلاتش را در اصفهان آغاز و در عراق تکمیل کرد، او از 37 سالگی در مدرسه صدر اصفهان به تدریس و فتوا مشغول شد و میرزا حبیب الله رشتی از استادان وی بود، او خود نیز شاگردانی تربیت کرد و آثاری چون منبرالوسیله و لمعات در شرح دعای سمات از او بر جای مانده است.

آیت الله سیدابوالقاسم دهکردی در شب ششم شوال سال 1352 هجری در شهر اصفهان به دیدار حق شتافت و پیکر این عالم ربانی و مجتهد زمانه در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد./203/9457/ب1

ارسال نظرات