۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۰۹۶۶۳
در کنگره بزرگداشت آیت الله نجفی دهکردی مطرح شد؛

عالمی که ۱۱۳ سال پیش از تولید ملی حمایت کرد

آیت الله دهکردی ۱۱۳ سال پیش به همراه ۱۴ نفر دیگر از علمای تراز اول کشور اقدام به انتشار بیانیه کرده و مردم را به استفاده از کاغذ و تولیدات داخلی توصیه می کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی که با حضور مسؤولان، علما و عموم مردم به میزبانی فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش شورای فرهنگ عمومی استان در برگزاری مراسمات فرهنگی و دینی غیرقابل انکار است، ابراز کرد: به حمدالله در سال گذشته نیز کنگره بزرگداشت شهدای استان با هدف معرفی نقش تیپ سرافراز قمر بنی هاشم(ع) و مردم در دوران دفاع مقدس برگزار شد که آثار و نتایجش هنوز هم ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید چهره ها و مفاخر استان شناسایی و به مردم معرفی شوند، اظهار کرد: نقش روحانیت دینی در طول تاریخ غیرقابل انکار است.

سلیمانی با اشاره به اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی نیز مرهون رشادتهای روحانیت است، تصریح کرد: پیشنهاد می شود دفتر پژوهش و تحقیقات در زمینه معرفی علما، روحانیت، هنرمندان، سرداران، نویسندگان و در یک کلام مفاخر استان، در استانداری تشکیل شود تا به جد پیگیر امور باشد.

وی در ادامه به شخصیت بی بدیل آیت الله نجفی دهکردی اشاره کرد و افزود: متأسفانه ابعاد و زوایای گوناگون زندگی این عالم وارسته برای عموم مردم ناشناخته است که برگزاری چنین کنگره هایی کمک شایانی به معرفی مفاخر خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان چهارمحال و بختیاری به اقدام بدیع این عالم وارسته در انتشار بیانیه ای در راستای حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: ایشان 113 سال گذشته به همراه 14 نفر دیگر از علمای تراز اول کشور اقدام به انتشار یک بیانیه می کند و در آن بیانیه به استفاده مردم از کاغذ و تولیدات داخلی تأکید دارد که این همان نیاز امروز کشور است.

این مقام مسؤول با تشریح بندهای این بیانیه تصریح کرد: آیت الله دهکردی و علمایی که بیانیه آن زمان را امضا کردند به فکر تغییر سبک زندگی مردم بودند؛ آنها مردم را از نوشتن بر روی کاغذ خارجی منع کردند، از مردم خواستند برای کفن میت از پارچه ایرانی استفاده کنند، در مهمانی ها ولخرج نباشند و با افراد معتاد ارتباط نداشته باشند.

سلیمانی، آیت الله دهکردی را یک مجتهد زمان شناس معرفی کرد و گفت: باید آثار این فقیه عالیقدر جمع آوری و چاپ شوند تا همه بتوانند از رفتار و منش وی درس بگیرند./202/9457/ب1

ارسال نظرات