۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۰۹۶۲۷
با حضور پرشور روحانیان استان چهارمحال و بختیاری؛

نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله نجفی دهکردی برگزار شد

نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی، با حضور پرشور روحانیان، مسؤولان و عموم مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری، به میزبانی فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.
نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی، ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، مسؤولان، خانواده شهدا، روحانیان و عموم مردم این استان به میزبانی فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برگزاری این کنگره بزرگداشت، آرزوی 6 ساله بنده از بدو ورود به استان تاکنون بوده است، گفت: برگزاری چنین اجلاسی برای آن است تا همگی سر سفره عالمان دینی و فقهای بزرگی همچون آیت الله دهکردی بنشینیم و کسب فیض کنیم.

وی با تشکر از حضور چشمگیر مردم در این مراسم نورانی خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون مفاخر استان به مردم معرفی نشده اند که می طلبد با برگزاری چنین نشستهایی زمینه معرفی و شناخت هر چه بیشتر مفاخر دینی استان را فراهم آوریم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به پیشینه شکل گیری این کنگره اظهار کرد: هر ساله ششم شوال که سالروز ارتحال آیت الله دهکردی است، به تشریح جایگاه این عالم وارسته در خطبه های نماز جمعه می پرداختیم اما به این نتیجه رسیدیم که تنها پرداختن به جایگاه رفیع این فقیه مجاهد در خطبه های نماز جمعه کفایت نمی کند، به همین دلیل در شورای فرهنگ عمومی تصمیم بر این گرفته شد که این ایام به نام هفته فقه و فقاهت نامگذاری شود تا بتوان با برگزاری کنگره های مختلف به معرفی چهره های دینی استان بپردازیم.

آیت الله علیرضا اسلامیان، نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه خدمات روحانیت به ویژه مرجعیت در طول تاریخ از زوایای مختلف قابل طرح و بیان است، ابراز کرد: علم امانت الهی است؛ قطعا امانت بزرگ باید نزد انسان های بزرگ به امانت گذاشته شود.

وی عظمت عالم و فقیه دینی را غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: به یقین هر چه امانت بزرگتر باشد، دستبرد به آن نیز بیشتر است.

آیت الله اسلامیان، نقش روحانیت و مرجعیت دینی در طول تاریخ را حراست و صیانت از اسلام بیان کرد و افزود: ما معتقد هستیم مسحیت و یهودیت دین خدا هستند اما مطالب تورات و انجیل امروز شرم آورند چراکه دچار تحریف شده اند و این نشان می دهد یک مرجعیت باتقوا و تحصیل کرده در این ادیان برای صیانت و حراست از ماهیت کتب آسمانی وجود نداشته است.

قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه نقش شورای فرهنگ عمومی استان در برگزاری مراسمات فرهنگی و دینی غیرقابل انکار است، ابراز کرد: به حمدالله در سال گذشته نیز کنگره بزرگداشت شهدای استان با هدف معرفی نقش تیپ سرافراز قمر بنی هاشم(ع) و مردم در دوران دفاع مقدس برگزار شد که آثار و نتایجش هنوز هم ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید چهره ها و مفاخر استان شناسایی و به مردم معرفی شوند، اظهار کرد: نقش روحانیت دینی در طول تاریخ غیرقابل انکار است.

سلیمانی با اشاره به اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی نیز مرهون رشادتهای روحانیت است، تصریح کرد: دفتر پژوهش و تحقیقات استانداری در زمینه معرفی علما، روحانیت، هنرمندان، سرداران، نویسندگان و در یک کلام مفاخر استان وارد میدان عمل شود.

در ادامه این نشست نیز پیام تصویری حضرت آیت الله جعفر سبحانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع برای شرکت کنندگان پخش شد.

وی در بخشی از این پیام با تأکید بر اینکه فقها دژهای اسلام هستند، تصریح کرد: فقها دین را در مقابل انحراف دشمنان حفظ می کنند همانطور که دژبان اجازه نفوذ دشمن به داخل شهر را نمی دهد.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه در کتاب طبقات الفقها به نگارش شرح حال آیت الله دهکردی پرداخته است، ابراز کرد: وجه تمایز آیت الله دهکردی با سایر مراجع تقلید در این بود که ایشان هم مقام قلم داشتند و هم اهل بیان بودند که به ندرت در بین مراجع اتفاق می افتد.

بیان زندگی نامه آیت الله سیدابوالقاسم دهکردی و شرح ویژگی های این عالم وارسته از سوی کارشناسان دینی پایان بخش این مراسم باشکوه بود./202/9457/ب1

ارسال نظرات