۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۰۹۵۱۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

آغاز دهمین جشنواره فرهنگ ملل در تبریز، آغاز عملیات احداث ۲ باب کتابخانه خیرساز بناب و گرامیداشت روز دهیار در شهرستان اهر از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دهمین جشنواره فرهنگ ملل همزمان با جشن فارغ التحصیلی دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران، در پارک ائل گلی تبریز گشایش یافت، در این نمایشگاه 25 کشور مختلف جهان در 29 غرفه توانائی ها، آداب و رسوم، مزیت ها و فرهنگ بومی و محلی کشورهای خود را به نمایش گذاشته اند.
ترکیه، جمهوری آذربایجان، آلبانی، قرقیزیستان، چین، ویتنام، کره جنوبی، پاکستان، هند، بنگلادش، سریلانکا، عراق، یمن، ساحل عاج، فلسطین، مصر، سودان، افغانستان، سوریه، تاجیکستان، لبنان، نیجریه و سنگال از جمله کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه می باشند.
نمایشگاه فرهنگ ملل تا روز جمعه به مدت سه روز در محل پارک ائل گلی تبریز دایر است. جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه با چهار غرفه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه تبریز حضور دارد.


آغاز عملیات احداث 2 باب کتابخانه خیرساز بناب 
کلنگ احداث دو باب کتابخانه خیرساز با حضور فرماندار بناب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، مدیرعامل و اعضای انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان و شهرستان در شهرستان بناب به زمین زده شد.
این کتابخانه ها شامل کتابخانه عمومی روستای روشت بزرگ از توابع شهرستان بناب در زمین اهدایی مادر شهید بهادر محبوبی به مساحت 500 مترمربع توسط آقای جواد فشنگچی از خیران شهرستان بناب احداث خواهد شد.
همچنین کتابخانه عمومی دوم در زمین اهدایی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری بناب به مساحت یک هزار و 114 مترمربع در محل پارک کوثر و توسط خانواده خیالی از خیران شهرستان بناب احداث می شود.
بر همین اساس، از امروز استارت احداث کتابخانه های خیرساز در شهرستان بناب توسط خیران کلید خورد و در آینده نزدیک نیز شاهد کلنگ زنی کتابخانه های دیگر در سطح شهر و روستاهای منطقه خواهیم بود.


جلسه پدافند غیرعامل در تبریز 
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در جلسه پدافند غیر عامل در تبریز با بیان اینکه فناوری سایبری در مقطعی ظهور کرد که مدیران سنتی بودند، بر ضرورت ارتقاء سواد سایبری مدیران تاکید کرد. مدیران سنتی سواد 'آی تی' شان پایین است و سواد آی تی بیشتر متعلق به قشر تحصیل کرده جدید است.
وی گفت: در فضای سایبری کشور به دلیل اینکه یک توسعه باشتابی را انجام دادیم، زیر ساخت های حقوقی، قانونی و قوانین و مقررات قبل از توسعه فضای سایبری تدوین نشده است و بالطبع تداخل کار بین نهادهای قانونگذار، امنیتی، ایمنی و دفاعی وجود دارد.
سردار جلالی با بیان اینکه همیشه این گونه بود که صنعت بعد از آلایندگی می آید و بعد دولت ها مقررات می نوشتند، خاطرنشان کرد: سرعت تحولات سایبری خیلی زیاد است و در دنیا هم خیلی جاها مانده اند، ولی واقعیت این است که مقررات نویس ها چند قدم عقب هستند.
وی ادامه داد: مقابله با تهدیدات دو جنبه اطلاعاتی و اقدامات زیرساختی دارد که در بخش زیر ساخت می تواند به اندازه زیادی در کاهش امکان عملیات و کم کردن خسارات و تلفات نقش داشته باشد که سازمان پدافند غیرعامل بیشتر بر این بخش متمرکز است.
جلالی با بیان اینکه ما ظرفیت های خوبی هم در حوزه نیروی انسانی و هم در زمینه دانش داریم، افزود: همه سازمان ها باید با هم افزایی و بدون تزاحم نقش شان را اجرا کنند؛ یعنی هم ابعاد امنیتی هم ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کنار هم کار کنند که این امر منجر به بهره وری بیشتر می شود.


گرامیداشت روز دهیار در شهرستان اهر
حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر امروز در دیدار با بخشدار بخش مرکزی و جمعی از دهیاران شهرستان اهر با تبریک سالروز تأسیس دهیاری و روز دهیار، اظهار داشت: خدمت گذاری برای مردم، نظام و کشور توفیق کمی نیست و کسی که صادقانه برای مردم خدمت گذاری کند مانند این است که در خانه کعبه طواف می‌کند.
امام جمعه اهر خدمت صادقانه و بی‌شائبه به مردم را بالاترین عبادت‌ها ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی نظام مستضعفان و محرومان است و امام خمینی(ره) در زمان حیات و اکنون خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری همیشه به اقشار محروم جامعه توجه ویژه‌ای داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه افرادی که بیش از همه می‌توانند با خصلت روستائیان آشنا باشند روحانیون هستند، گفت: روحانیون به لحاظ این‌که در روستاها مشغول به تبلیغ هستند بیش از همه به خصوصیات و مسائل و مشکلات روستائیان آشنایی دارند و از طرفی خوشبختانه سطح سواد علمی روستائیان افزایش‌یافته و در واقع غیر از همه خصلت‌ها انسان‌های با صفایی هستند./935/
۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات