۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۰۹۳۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت ۵۳۶ کانون فرهنگی هنری مساجد سطح استان در ایام تابستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از فعالیت ۵۳۶ کانون فرهنگی هنری مساجد سطح استان در ایام تابستان خبر داد و گفت: این فعالیت محدود به تابستان نبوده و در تمام ایام سال تداوم دارد.
حجت الاسلام رحیم جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت آسمانی ها که در مجموعه بعثت کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه خوبی به گسترش کانون های مساجد در سطح کشور و استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بیش از 22 هزار کانون در سطح کشور وجود دارد که این کانون ها پایگاه های قوی برای امور فرهنگی و اجرای تکالیف انقلابی فراهم کرده اند.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه دارای 1200 مسجد است و خوشبختانه حدود 536 کانون در استان در حال فعالیت بوده و در وضعیت خوبی به سر می برند.

این مسؤول اظهار داشت: امروز حدود نیمی از مساجد سطح استان دارای کانون و نیمی فاقد کانون هستند و تلاش بر این است که در آینده ای نزدیک تمام مساجد دارای کانون فرهنگی هنری شوند.

وی در ادامه بیان داشت: ایجاد کانون در تمام مساجد در برنامه ششم توسعه لحاظ شده و امید است با تحقق برنامه ششم توسعه تمام مساجد استان از کانون بهره مند شوند، ایجاد کانون در تمام مساجد نیازمند مشارکت مردم نیز هست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تأکید کرد: کانون ها محیطی مناسب برای گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فراهم می کنند و این کانون ها یادگیری در پناه امنیت دین مبین اسلام را ترویج می دهند که قطعأ این احساس در روحیه نسل جوان و نوجوان ماندگار خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: باید نسل جوان و نوجوان را برای حضور در مساجد ترغیب کرد و مسؤولان کانون با روی گشاده و صمیمیت و اخلاق، زمینه جذب جوانان و نوجوانان به کانون های فرهنگی و هنری مساجد را فراهم کنند.

وی مطرح کرد: کانون ها باید در تمام ایام سال فعال باشند و این فعالیت نباید به ایام تابستان محدود شود هر چند در ایام تعطیلات تابستان حضور در کانون های مساجد پررنگ تر شده و کانون ها فعال تر از دیگر ایام سال هستند.

این مسؤول بیان داشت: جذب جوانان و نوجوانان به حضور در کانون ها بر عهده امام جماعت، هیأت امنا و مسؤولان کانون است که با اخلاق نیک و برخورد صمیمانه می توانند تحولی در قلب و روح جوانان ایجاد کنند.

حجت الاسلام جعفری در پایان گفت: جذب یک نفر به مسجد و ایجاد تحول در مسیر زندگی اش یکی از توفیقات بسیار بزرگ از جانب خداوند متعال است، باید در برقراری ارتباط با نسل جوان و نوجوان با صبر و محبت رفتار کرد تا اثرگذار بود./857/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات