۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۰۹۳۳۱
مسؤول جذب و گزینش حوزه های علمیه خوزستان خبر داد؛

پذیرش حدود ۵۰۰ طلبه در سال تحصیلی جدید

حجت الاسلام مؤذنی گفت: مصاحبه های استانی از ۱۰ تیرماه آغاز و تا ۱۲ مردادماه ادامه خواهد یافت و امسال ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر در حوزه های استان خوزستان پذیرش می شوند.
حوزه

حجت الاسلام علی ‌محمد مؤذنی، مسؤول جذب و گزینش حوزه های علمیه خوزستان در گفت وگو با خبرنگاری خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز مصاحبه از پذیرفته شدگان آزمون ورودی حوزه های علمیه در سال تحصیلی 97 ـ 96، اظهار داشت: مرحله نخست مصاحبه در خود مدارس برگزار شد و در ادامه قبول شدگان به مرحله استانی معرفی شدند تا مصاحبه ها و مشاوره هایی از آنها صورت گیرد.

مسؤول جذب و گزینش حوزه های علمیه خوزستان با بیان اینکه مصاحبه های اولیه از اول خردادماه تا 10 تیرماه ادامه داشت، افزود: مصاحبه های استانی از 10 تیرماه آغاز و تا 12 مردادماه ادامه خواهد یافت و روزانه 20 داوطلب در مدرسه امام خمینی(ره) اهواز مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مسؤول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: هر روز برای یک مدرسه اختصاص داده شده است و احیانا در برخی روزها پذیرش شدگان دو مدرسه همزمان مورد مصاحبه و مشاوره قرار خواهند گرفت.

این مقام مسؤول عنوان کرد: در این مدت از 550 نفر مصاحبه خواهیم گرفت و از این تعداد 450 تا 500 نفر پذیرش می شوند و در کلاس های مصوب برای سال تحصیلی جدید حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام مؤذنی با بیان اینکه در مصاحبه انگیزه های ورود به حوزه پرسیده خواهد شد، اظهار داشت: پذیرش حوزه ها در سه مقطع راهنمایی، متوسطه و دانشگاهی صورت می گیرد و مصاحبه شونده ها براساس مقطع سنی باید پاسخگوی سؤالات اعتقادی، سیاسی، علل ورود به حوزه و خانواده باشند.

وی در پایان گفت: نامه هایی به مدارس اعزام شد تا بدانند که مصاحبه متقاضیان در کدام روز خواهد بود./9456/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات