۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۰۹۰۸۶
نماینده ولی فقیه در قزوین:

برپایی کرسی های آزاداندیشی رسم دیرین حوزه های علمیه بوده است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به برپایی کرسی های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه، گفت: باید موضوع مناظره و آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه با جدیت تمام دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز در جلسه هیأت امنای حوزه علمیه خواهران قزوین که در سالن سخنرانی حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد، با اشاره به رسالت اصلی حوزه‌های علمیه، گفت: ظلم ستیزی و حمایت از مسلمانان یکی از بزرگ‌ترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه است، تمام ارکان حوزه باید در مقابل ظلم‌هایی که در منطقه علیه مردم مظلوم و مسلمان صورت می‌گیرد موضع جدی و محکم داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حساسیت داشتن در برابر عملکرد دشمنان، افزود: متأسفانه گاهی اوقات ما مشاهده می‌کنیم عده‌ای نه تنها نسبت به ظلم‌هایی که به مردم بی‌دفاع و مظلوم می‌شود مخالفتی ندارند بلکه در عمل هم جزء کسانی قرار می‌گیرند که دشمن را یاری می‌دهند.

رییس شورای عالی حوزه علمیه قزوین در ادامه تمام دشمنان دیروز و امروز را عناصر به هم پیوسته و متصل به یکدیگر دانست و ابراز کرد: استکبار جهانی و منافقان دیروز که نقش محارب را داشتند و منافقان و سودجویان جامعه امروز که راه و مسیر آنها را می روند دست در دست هم دارند و یکی هستند، اگر کسی آنها را از هم جدا بداند بی بصیرت و ناآگاه است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی با تمام قدرت خود برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب تلاش می‌کنند، اظهار کرد: ما با همه وجود دریافته‌ایم که دشمنان بیرونی و داخلی اسلام و انقلاب با قدرت و جدیت برای اهداف خود تلاش کرده و نیروهای خود را در همه بخش‌ها نفوذ می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به برپایی کرسی های آزاداندیشی در حوزه های علمیه، تأکید کرد: باید موضوع مناظره و آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه با جدیت تمام دنبال شود و حتی مخالف ترین و معاندترین افراد طرف مناظره قرار بگیرند و از این جهت هیچ محدودیتی میان افراد طرف مناظره وجود نداشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به بحث انقلابی بودن، تصریح کرد: انقلابی بودن به این معنا است که مبانی دینی اسلامی قرآنی و آرمان های امام راحل اصل و محور قرار گرفته و اساس اندیشه در حوزه‌های علمیه قرار بگیرد، انقلابی بودن یعنی اینکه تلاش کنیم درهای نفوذ و نفاق دشمن به روی کشور بسته شود.

وی در پایان گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه از مطالبات جدی و مهم رهبر معظم انقلاب محسوب شده و قرآنی بودن و مطابق مکتب اهل بیت(ع) عمل کردن هم از مصادیق اصلی و کاربردی این عنصر به شمار می‌رود./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات