۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۰۸۸۸۷
استاد حوزه علمیه خواهران:

نماز انسان را در برابر وسوسه شیطان بیمه می کند

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه نماز دژ محکم انسان در برابر وسوسه های شیاطین انس و جن است، گفت: یک ششم آیات قرآن کریم اختصاص به امر نماز دارد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، خانم وفادار، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نماز معارج مؤمن به سوی خداوند است و زمینه صعود او را فراهم می کند، گفت: نماز از سنگین ترین اعمال در کارنامه آدمی و وسیله سعادت و هدایت او به راه راست است؛ اما این سنگین ترین عمل در کارنامه آدمی امروز سبک شمرده می شود.

وی افزود: سبک شمردن نماز انسان را از زمره مؤمنان خارج می کند و برای انسان عقوبت های زیادی به دنبال دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: سبک شمردن نماز مرگ انسان را نزدیک کرده و موجب می شود که انسان مرگ خفت باری داشته و تشنه و گرسنه از این دنیا برود و این گرسنگی و تشنگی که با گرسنگی و تشنگی این دنیا متفاوت است تا قیامت با انسان خواهد بود.

خانم وفادار با بیان اینکه سبک شمردن نماز انسان را از شفاعت اهل بیت(ع) محروم کند، گفت: امام صادق(ع) در یک حدیث نورانی می فرمایند که«هرگز شفاعت ما به مردمي که نماز را سبک بشمارند نخواهد رسيد» و این آخرین توصیه امام صادق(ع) در هنگام رحلت به مسلمانان است.

وی با اشاره به اهمیت نمازهای یومیه به ویژه نماز صبح افزود: در روایت های تأکید زیادی بر اقامه نماز صبح به جماعت شده است و حضرت رسول(ص) در یک روایت نورانی می فرمایند«به راستي که هيچ نمازي بر منافقان از اين نماز صبح و نماز عشا، دشوارتر نخواهد بود».

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به روایت دیگری از امام صادق(ع) مبنی بر اقامه نماز و اهمیت اقامه آن به جماعت ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند«هر کسي نماز صبح و عشا را با جماعت به جا آورد، در نگهباني و ذمه خدا قرار مي گيرد و هر کس به او ستم کند، گويا خدا را ستم کرده است و هر کسي او را تحقير کند، همانا خدا را تحقير کرده است».

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز خانواده ها از کنار نماز نخواندن و قضا شدن نماز فرزندان خود به راحتی می گذرند، یادآور شد: اگر می خواهیم که فرزندان ما برای همیشه در برابر فتنه ها و وسوسه ها بیمه باشند باید آنها را مقید به نماز کنیم و جوانی که مقید به نماز شد همین نماز در شرایط مختلف او را نجات می دهد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات