۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۰۸۵۵۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی زیر تیغ جراحی، آخرین اخبار از حادثه تیراندازی در خسروشاه و میزبانی تبریز از اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حال عمومی، مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که به دلیل مشکل گوارشی در بیمارستان بستری شده بود مساعد گزارش شده است.

مسعود پزشکیان روز گذشته به دلیل مشکل گوارشی در بیمارستان بستری و مورد عمل جراحی قرار گرفت.
به گفته پزشکان معالج، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در حال حاضر دوره نقاهت را پشت می گذارد و به زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

ورود مساجد در رفع آسیب های اجتماعی لازم است
حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در جلسه ستاد ساماندهی طرح اوقات فراغت شهرستان تبریز گفت: ورود انجمن های اسلامی و هیئات حسینی و دیگر نهادهای دینی در بحث آسیب های اجتماعی لازم است. همه دستگاه‌ها در تعلیم و تربیت سهیم هستند ولی در این میان بعضی دستگاه‌های فرهنگی متولی امر به حساب می‌آیند.
وی ادامه داد: بدون هیچ‌ چشم‌داشتی در حال تربیت نسل آینده هستیم و سازمان تبلیغات اسلامی نیز علی‌رغم امکانات کم تلاش فراوانی در این راستا انجام می‌دهد و وجود مدارس صدرا(مدارس علوم و معارف اسلامی) خود بیان کننده این مهم است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: جهت اجرای فرموده‌های مقام معظم رهبری در رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت، نزاع،بیکاری و... باید توجه ویژه‌تری در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی به حاشیه شهر و مناطق محروم داشته باشیم.
اسکندری در ادامه افزود: برای طرح‌های ویژه تابستانی تفاهمنامه با آموزش و پرورش به امضا خواهد رسید و تعامل بیش‌تری مدارس در این موضوع خواهند داشت. باید در مساجد به روی هیئت‌های حسینی باز باشد چون در غیر این صورت در کنار خانه های خدا حسینیه‌هایی به وجود خواهند آمد که خود به خود در بعضی مواقع باعث بروز بعضی مشکلات می شوند.

بررسی‌ها درخصوص فرد تیرانداز در خسروشهر ادامه دارد
علی اسمعیل‌پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از ادامه بررسی‌ها در خصوص فرد تیرانداز در خسروشهر خبر داد و اظهار داشت: بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد به محض روشن شدن ابعاد قضیه اعلام می‌شود.
وی هرگونه خبر و جزئیات در این باره را تکذیب کرد و گفت: روز گذشته ‌با اعلام مردم خسروشهر از طریق تلفن ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی فردی با سلاح شکاری به سمت مردم عادی، بلافاصله پلیس در محل حاضر شد که با وجود هشدارهای پلیس برای خلع سلاح و تسلیم شدن، وی توجه نکرده و بر اثر تیراندازی رئیس کلانتری خسروشهر نیز مجروح شد که در نهایت تیرانداز توسط پلیس مهار می‌شود.

تبریز، میزبان اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی
صادق نجفی، شهردار تبریز از برگزاری اجلاس شهرداران 26 شهر صاحب‌نام جهان در حوزه صنایع‌دستی در این شهر خبر داد و اعلام کرد: این اجلاس با حضور رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از 23 تا 25 تیر در تبریز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه های اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی، خاطر نشان کرد: در این اجلاس ظرفیت های صنایع دستی شهرهای جهانی بررسی می شود.
وی با بیان اینکه جایگاه بین‌المللی شهر تبریز از مسیر فرهنگ و هنر به مخاطبان بین‌المللی معرفی شده است، انتخاب این شهر به عنوان شهرجهانی بافت فرش، پایتخت نگارگری و گردشگری و همچنین میزبانی موفق جشنواره هنرهای اسلامی را در میزبانی برای اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی موثر دانست.
نجفی برگزاری این برنامه ها را از پیش زمینه های لازم برای استقبال از تبریز 2018 عنوان کرد و گفت: اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی از 23 تا 25 تیرماه جاری در هتل گسترش تبریز برگزار می شود./935/
پ۲۰۳/ج۱

ارسال نظرات