۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۰۷۴۹۹

تداوم حملات جنون‌آمیز جنگنده‌های سعودی به استان‌های مختلف یمن

جنگنده‌های ائتلاف سعودی، طی چند ساعت گذشته بارها استان‌های صعده، صنعاء، تعز، مأرب و لحج را بمباران کردند.
جنگنده

به گزارش خبرگزاری رسا، جنگنده‌های ائتلاف سعودی - آمریکایی طی چند ساعت گذشته، به دفعات، استانهای مختلف یمن را بمباران کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن با انتشار این خبر نوشت: جنگنده‌های متجاوز در 24 نوبت مناطق «المخدرة»، «الربیعة»، «النجد»، کوه «هیلان» و «المشجح» در شهرستان «صرواح» واقع در استان مأرب را بمباران کردند.

علاوه بر این، جنگنده‌های سعودی منطقه «نقم» و منطقه «الحفا» در صنعاء را نیز در چند نوبت بمباران کردند و هنوز در حال پرواز بر فراز آسمان پایتختند.

یک منبع آگاه یمنی اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی در 11 نوبت شهرستان «الوازعیه» در استان «تعز» و 7 نوبت منطقه «کهبوب» در استان «لحج» را هدف قرار دادند و شماری از جنگنده‌های نیز با هدف انجام عملیات شناسایی بر فراز این استان‌ها چند ساعتی پرواز کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های مذکور همچنین در 3 نوبت بازار «المشنق» در شهرستان «شدا» در استان «صعده» را بمباران کردند که به کشته شدن 5 شهروند یمنی منجر شد.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از 26 مارش 2015، حملات خود علیه یمن را آغاز کرده است و با استفاده از سلاح‌های مختلف از جمله سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی تلاش دارد تا مقاومت مردم یمن را متوقف کند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات