۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۰۷۲۸۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

روز قدس روز مقابله مستضعفان با مستکبران عالم است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: روز قدس تنها روز آزادی بیت المقدس نیست بلکه روز مقابله مستضعفان با مستکبران عالم است.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم دانشگاه ماه مبارک رمضان و روزه‌داری و اثربخشی آن را برای ما مستدام نگه داشته و تمام فیوضات این ماه سراسر رحمت و مغفرت را ذخیره و توشه دنیا و آخرت ما قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس افزود: روز قدس تنها روز آزادی بیت المقدس نیست بلکه روز مقابله مستضعفان با مستکبران عالم است به آن هر کسی که از ظلم و ستم استکبار به ستوه آمده بابد بداند که مردم ایران از آنها دفاع کرده و در هر شرایطی از مظلوم حمایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: وقتی می‌بینیم که اقشار مردم با هر سلیقه‌ای در کنار هم جمع شده و حماسه‌ای بزرگ را خلق می‌کنند درمی‌یابیم که خداوند متعال این دل‌ها را به هم پیوند زده و خشونت مسلمانان را به طرف دشمنان هدایت کرده و وحدت و انسجام را در ما ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن در خصوص معرفی مسیحیان به عنوان دوستان مسلمانان اظهار کرد: خداوند در قرآن همواره میان یهود و مسیحیت امتیاز قائل شده و مسیحیان را دوستان مسلمانان معرفی کرده است از این رو خطاب به مسلمانان می‌فرماید بهترین دوستان شما مسیحیانی هستند که افتخار می‌کنند پیرو دین حضرت مسیح و انجیل هستند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی‌های ناپسند یهودیت از دیدگاه قرآن ابراز کرد: نخستین ویژگی یهودیان خیانتکار بودن آنها در امانت است خداوند متعال در این رابطه می‌فرماید اگر شما به یهودیان یک دینار امانت دهید آنها به شما باز نخواهند گرداند مگر اینکه به آنها مسلط شوید و مال خود را با اجبار از آنها پس بگیرید.

وی در ادامه با اشاره به تطبیق این آیه با عملکرد یهودیان صهیونیست در جامعه امروز خاطرنشان کرد: امروز یهود سرزمین‌های مسلمانان را اشغال کرده است یعنی در حقیقت امانت مسلمانان را تصاحب کرده است و حاضر به پس دادن آنها به صورت عادی نیست بنابراین مطابق آیه قرآن باید با زور و اجبار یعنی از طریق ارسال موشک‌های قدرتمند بر سر آنها زمین‌های حاصل خیز فلسطین را از آنها پس گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به ویژگی دوم یهودیان صهیونیست تاکید کرد: ویژگی دیگر آنها کینه توزی در دشمنی است قرآن می‌فرماید یهودیان هرگز از دشمنی دست برنمی‌دارند از این رو با آنها وارد مذاکره نشوید و آنها را از اسرار خود مطلع نکنید آنها تلاش می‌کنند که شما  از وحدت خود دست بردارید کینه‌ای را که از شما در دل هایشان وجود دارد به مراتب بیشتر است از آنچه که بر زبان جاری می‌کنند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به ویژگی دیگر یهودیان از دیدگاه قرآن کریم تصریح کرد: یهودیان اهل نیرنگ و فریب و عهدشکنی هستند آنها می‌خواهند مسلمانان از مرام و دین خود دست برداشته و به آیین و مسلک آنها درآیند این گروه در طول تاریخ عهدشکن بوده و با پیامبر زمان خود رفتار ناجوانمردانه داشتند از این رو کسانی که فریب یهودیان را خوردند دچار خسارت و زیان شدند.

وی در پایان گفت: کسی که دشمن شناس دین شناس و قرآن شناس باشد هرگز فریب انسان‌های فریبکار را نخواهد خورد قرآن کریم می‌فرماید اگر شما اهل صبر و ایمان و تقوا باشید نقشه‌های دشمنان و به خصوص یهودیان راه به جایی نمی‌برد امیدواریم خداوند متعال به برکت خیزش مردم متدین هر روز بر شکوه حضور مردم در صحنه بیفزاید و ریشه دشمن را از بین ببرد./۲۰۱/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات