۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۰۶۸۸۳
امام جمعه تبریز:

فرهنگ ایثار و شهادت رمز بقای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شهدای مدافع حرم همچون شهدای جنگ تحمیلی سند افتخار و مظلومیت ملت ایران در دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و کیان کشور هستند.
دیدار با خانواده شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز با حضور در منزل حجت الاسلام غلامرضا رحیمی، پدر شهید محمدرضا رحیمی ضمن عیادت کرد از این روحانی وارسته نسبت به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس ادای احترام کرد.

وی با تأکید بر این‌که شهدا حق بزرگی بر ملت ایران دارند، خاطرنشان کرد: یاد شهدا، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود، امروز همه وظیفه داریم حفظ و حراست از خون پاک شهدا را بر عهده داریم، اگر مجاهدت و ایثار فرزندان ملت در خط مقدم جبهه‌ها نبود، به یقین وضعیت بهتری نسبت به مردم کشورهای منطقه نداشتیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌‎های مختلف به ویژه در عرصه بین‌المللی مقتدرانه عمل می کند، به برکت خون شهداست و امروز وظیفه ما این است که ضمن تجلیل از خانواده شهدا، ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم و به وصیت آن‌ها عمل کنیم چرا که همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که شهدای مدافع حرم قدم در مسیری گذاشته‌اند که شهدای دفاع مقدس با پیمودنش عزت و اقتدار را به میهن اسلامی ایران به ارمغان آوردند، گفت: شهدای مدافع حرم همچون شهدای جنگ تحمیلی سند افتخار و مظلومیت ملت ایران در دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و کیان کشور هستند.

وی با اشاره به این‌که شهدا در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی ایران جان خود را فدا کردند، افزود: به یقین اگر ایثار و از خود گذشتگی شهدای دفاع مقدس نبود، خبری از مکتب تشیع نیز نبود، و اگر مجاهدت شهدای مدافع حرم نبود امروز باید در داخل کشور با گروهک‌های تروریستی و تکفیری مقابله می کردیم.

امام جمعه تبیز ولایت‌مداری، بصیرت و اخلاص از ویژگی های بارز شهدای دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: بقای انقلاب، امنیت و پیشرفت کشور از هر جهت مرهون خون شهدا و صبر و استقامت خانواده های آنان است و اگر امروز این اقتدار و عزت در داخل کشور و عرصه های بین المللی وجود دارد، به برکت خون همین شهداست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی تجلیل از فداکاری و ایثار پدران و مادران معظم شهدا، همسران و فرزندان آنان را تکلیفی بر عهده همگان دانست و افزود: مادامی که فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در کشور حاکم باشد، هیچ ابرقدرتی جرأت تجاوز و حمله نظامی به خاک ایران را نخواهد داشت./202/935/ب1

ارسال نظرات