۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۰۶۳۳۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری نخستین جشنواره اوقات فراغت تابستانی در ارس، اهدای چفیه مقام معظم رهبری به امام جمعه تبریز و بدون حامی بودن ۱۰ هزار دانش آموز نیازمند آذربایجان‌‌شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یوسف داداش زاده، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس از برگزاری اولین جشنواره اوقات فراغت تابستانی (طرح صبا) بعد از ماه رمضان در منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: جشنواره اوقات فراغت تابستانی ارس شامل 13 برنامه می باشد که با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس با همکاری آموزش و پرورش، نیروی مقاومت بسیج، آتش نشانی، هلال احمر و تشکلهای مردم نهاد منطقه اجرا می شود.

داداش زاده در ادامه با تشریح برنامه های مورد نظر در این طرح، افزود: طرح لذت خواندن با هدف ارتقای کتابخوانی و کسب مهارتهای زندگی، کارگاه های آموزشی سواد مالی برای کودکان و نوجوانان، آموزش کمکهای اولیه و مانورآمادگی در شرایط اضطرار،  آموزش مفاهیم و قرائت قرآن کریم، انجام آزمون های روانشناختی برای حل مشکلات یادگیری و افت تحصیلی، آشنایی با مفاهیم کسب و کار و کارآفرینی، برگزاری جلسات English corner، برگزاری دوره های رباتیک برای دانش آموزان و اردوهای یک روزه و آشنایی با مواهب طبیعی و حفظ محیط زیست از جمله برنامه های متنوع طرح صبا خواهد بود.

گفتنی است؛ عموم خانواده ها، دانش آموزان و دانشجویان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت اجتماعی و سلامت واقع در طبقه چهارم سایت اداری منطقه آزاد ارس مراجعه و یا با شماره 04131351411 تماس داشته باشند.


بقاع متبرکه فضایی برای غنی‌سازی اوقاف فراغت خانواده‌ها
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: با برنامه ریزی های فرهنگی صورت گرفته بقاع متبرکه به محلی مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها مبدل شده است.

وی ادامه داد: برگزاری ایستگاه های نقاشی، پاسخ به شبهات و سوالات شرعی و اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان در این برنامه ها موجب شده تا اقبال عمومی جامعه به پارکها بیشتر شود و در حال حاضر در پارکهای بزرگ تبریز و امامزاده ها از جمله عون بن علی این برنامه ها اجرا می شود.

حجت الاسلام مصائبی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های  فرهنگی در جامعه برای نشر ارزش‌های دینی، خاطرنشان کرد: امروزه با حضور مبلغان و روحانیان توانمند در پارک ها و صحن بقاع متبرکه برنامه های مناسبی اجرا میشود که با استقبال خانواده ها نیز همراه است.

اهدای چفیه مقام معظم رهبری به امام جمعه تبریز
جواد کریم نژاد، سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: فردا سه شنبه 30 خردادماه هنرمندان حوزه هنری با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز دیدار کرده و چفیه مقام معظم رهبری به ایشان اهدا می شود.

وی با اشاره به این‌که امسال سه شاعر جوان تبریزی در محفل شعرخوانی در حضور مقام معظم رهبری حاضر بودند، ادامه داد: ابراهیم قبله آرباطان شاعر تبریزی بعد از قرائت شعر منسوب به مدافعان حرم و حضرت زینت مورد تحسین و تفقد رهبری قرار گرفته و در پایان جلسه رهبر معظم انقلاب چفیه خودشان را به این شاعر جوان تبریزی اهداء کردند.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: ابراهیم قبله آرباطان، مهران عباسیان و مهدی عظیمی  شاعرانی بودند که در این جلسه حضور داشتند. در این جلسه آقای ابراهیم قبله آرباطان شعر منسوب به حضرت زینب و مدافعان حرم و آقای مهران عباسیان نیز غزلی ترکی با عنوان تفنگ را قرائت کردند که هر دو شعر مورد تفقد و تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت.

۱۰ هزار دانش آموز نیازمند آذربایجان‌‌شرقی بدون حامی است
امیر شبان شبستری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی گفت: در قالب طرح مفتاح الجنه اکنون 10 هزار دانش آموز نیازمند استان در قالب طرح محسنین بدون حامی بوده و چشم انتظار حمایت خیران هستند.

وی با اعلام اینکه خیران استان تاکنون بیش از 65 میلیارد ریال در سرفصل‌های مختلف به نیازمندان کمک کرده‌اند، اظهار داشت: ایجاد روحیه همکاری و تعاون در جامعه، ایجاد زمینه مساعد برای جلب حمایت و مساعدت توانمندان به مشکلات نیازمندان و بهره برداری از فضای معنوی ایجاد شده در مناسبت های این ماه مبارک از اهداف جشن رمضان امسال است.

وی از اجرای طرح مفتاح الجنه با هدف آشنایی مسؤولان از مشکلات مددجویان در طول ماه رمضان خبر داد و خاطر نشان کرد: مسؤولان و خیران استان در قالب طرح مفتاح الجنه از 594 خانواده نیازمند بازدید و سه میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کرده اند.

شبان شبستری با اشاره به اینکه با مساعدت خیران تاکنون هشت هزار نفر در مساجد استان اطعام شده اند، افزود: ارائه سفره های افطاری در مساجد، بازدید از خانواده‌های نیازمند در قالب طرح مفتاح الجنه، ثبت نام از حامیان فرزندان خانواده های نیازمند در قالب طرح محسنین و دریافت جیره خشک، کفارات و زکات فطره از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان از توزیع 25 هزار کیسه سبد غذایی در قالب طرح همیان مولا بین خیران خبر داد و تاکید کرد: در قالب این طرح خیران بیش از چهار میلیارد و 573 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به دو هزار و 640 خانوار نیازمند کمک کرده‌اند.

شبان‌شبستری با اشاره به اینکه در ماه رمضان امسال تاکنون 434 حامی طرح اکرام و یک هزار و 73 حامی طرح محسنین حمایت از ایتام و فرزندان نیازمند را به عهده گرفته اند، افزود: خیران در طول ماه مبارک رمضان جهیزیه 55 نوعروس را تامین و هزینه های درمانی 64 بیمار نیازمند را در قالب طرح شفا تقبل کرده‌اند./303/935/ب1

ارسال نظرات