۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۰۶۱۶۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حاکمیت دینی، ایران را به کشوری تعیین کننده در جهان تبدیل کرده است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با وجود همه فشارها و تهدیدهای دشمنان و بدخواهان، امروز به کشوری اثرگذار و تعیین کننده در جهان تبدیل شده است، گفت: مهم ترین عامل این برتری، حاکمیت دین در کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یک شنبه شب در مراسمی که با عنوان دست های مهربانی در حسینیه عاشقان قائمشهر کربلا شد، ماه مبارک رمضان را فرصت دستگیری از محرومان و مستمندان جامعه دانست و گفت: هر انسان مؤمن و با تقوایی از این فرصت مناسب جهت کمک به محرومان استفاده کرد به حتم از پاداش دنیوی و اخروی مناسبی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان این که متأسفانه علیرغم همه ظرفیت ها و پتانسیل های بالای جامعه اسلامی سایه فقر همچنان در میان مردم وجود دارد، افرود: شناسایی و بهره گیری صحیح از این ظرفیت ها می تواند در رفع معضلات و مشکلات جامعه اسلامی بسیار اثرگذار باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به این که فقر همواره عامل بروز بسیاری از معضلات  و مشکلات اجتماعی بر جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با بهره گیری از همه ظرفیت ها در جهت تقویت جامعه حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امام علی(ع) برای دستگیری از محرومان جامعه در نیمه های شب و بدون اینکه شناسایی شود، اقدام می کرد، تصریح کرد: امروز سیره تعالی بخش آن حضرت کلید حل بسیاری از مشکلات اجتماعی است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که بی تفاوت بودن نسبت به برادر مؤمن خود در حالی که خود در رفاه و آسایش کامل قرار دارد گناهی نابخشودنی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم هر آنچه که در اختیار و توان داریم برای رفع حاجات نیازمندان استفاده کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فقرا و مستضعفان در دفاع از انقلاب و آرمان های این نظام همواره پیشگام و ثابت قدم بودند، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و محرومیت ها هیچ گاه موجب نشده این قشر اثرگذار جامعه از مسیر انقلاب خارج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که در هشت سال دفاع مقدس نیز همین افراد حضوری تعیین کننده در جبهه های حق علیه باطل داشتند، گفت: همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب اسلامی انقلاب مستضعفان جامعه بوده است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که جامعه امروز در برابر محرومان و فقرا رسالت سنگینی بر عهده دارد، افزود: نباید با برخی برنامه های کوتاه مدت و مسکن گونه این افراد را سرگرم کنیم، بلکه مسؤولان باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند در جهت توانمند سازی این قشر گام بردارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که هیچ چیز با ارزش تر از این نیست که دل فرد مستمندی را خوشحال کنیم، خاطرنشان کرد: متمولان جامعه باید با دستگیری از افراد نیازمند در جهت رضایت الهی گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که  به حتم کمک به محرومان مسمتمندان از ارزش معنوی بسیاری برخوردار است، تصریکرد: مردم قدرشناس کشورمان در همه صحنه ها عرصه های انقلاب اسلامی هر جا حس کردند که کشور نیازمند حمایت آنها به میدان آمدند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که امروز نیز رفع محرومیت و فقر از چهره جامعه نیازمند یک وحدت و همدلی عمومی در همه بخش های کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در این ماه ضیافت الهی هیچ حرکتی ارزشمند تر از دستگیری از محرومان و مستمندان جامعه اسلامی نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان تمرین فرهنگ دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه است، تصریح کرد: در این ماه پرفیض الهی که رحمت خداوند متعال بر سر بندگان خود می بارد توجه به نیازمندان و کسانی که توان اقتصادی پایینی دارند یک تکلیف مهم برای همگان است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه رحمت، مغفرت و تضرع به درگاه خداوند متعال یاد کرد و گفت: انسان های مؤمن و خداجوی در این ماه ضیافت الهی زندگی مادی و دنیوی را رها کرده و تنها در جهت کسب توشه آخرت گام بر می دارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید تلاش کنیم لحظه های معنوی ما در ماه مبارک رمضان با مفاهیم ناب قرآنی آمیخته شود، افزود: درک مفاهیم قرآنی در ماه مبارک رمضان یک ضرورت مهم است که نباید آن را ساده بشماریم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که متأسفانه مادیات و نگاه مادی موجب غرق شدن برخی ها در لذت های مادی شده است، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای بازگشت دوباره چنین انسان هایی به خویشتن خود و جدا شدن از بند مادیات است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که تنها نگاه مادی داشتن در زندگی نمی تواند آینده سعادت بخشی را برای به وجود آورد، تصریح کرد: آن چیزی که دنیا و آخرت ما را تضمین می کند حرکت در مسیر و محور دین و معنویت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز غرب در باطلاق مادی گرایی فرو رفته است و توان خارج شدن از آن را ندارد، بیان داشت: فاصله گرفتن از دین و معنویت امروز مهم ترین عامل بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه بشری به ویژه در دنیای غرب است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امروز دنیای غرب پس از یک دوره ناکامی در زندگی فردی و اجتماعی به معنویت روی آورده است، تصریح کرد: امروز راه علاج مشکلات جامعه بشری دوره از مادی گرایی و تمسک به مفاهیم ناب دینی است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم دار ترویج دین و معنویت در جامعه جهانی است، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در این مسیر سخت، تاکنون مشکلات و سختی های بسیاری متحمل شده اند، اما هیچ گاه دفاع از دین و معنویت را کنار نگذاشته اند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران علیرغم همه فشارها و تهدید های دشمنان و بدخواهان، امروز به یک کشور اثرگذار و تعیین کننده در جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: مهم ترین عامل این برتری کشورمان در برابر دیگر قدرت های جهانی، حاکمیت دین در این کشور بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که برخی ها دین و معنویت را عامل عقب ماندگی و بدبختی ملت ها می دانستند، افزود: همه دنیا امروز به خوبی می دانند که دین و معنویت بستری را برای رشد و تعالی ملت ایران فراهم کرده است.

امام جمعه قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی ایران همواره دغدغه رسیدگی به امور محرومان جامعه اسلامی را داشته است، تصریح کرد: پیروزی  نهضت عظیم انقلاب اسلامی موجب خوشحالی ملت های مستضعف جهان شد و امروز نیز انقلاب اسلامی حامی اصلی همین ملت ها است./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات