۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۶۰۱۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری کارگاه تفسیر سوره‌ حمد در تبریز، پیام تسلیت استاندار به مناسبت درگذشت مادر دو شهید، گشایش نمایشگاه خوشنویسی «ربّنا» و بازبینی نمایش «جدا جانده» از مرند از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه «تفسیر سوره حمد» ویژه اساتید از سوی کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار می‌شود.

زمان برگزاری این کارگاه از 27 الی 30 خرداد ماه بوده و از ساعت 8:30 تا 14 میزبان اساتید خواهد بود.

گفتنی است، مکان برگزاری کارگاه نیز واقع در ساختمان پژوهش، سالن پروین اعتصامی بوده و مباحث توسط دکتر رادبین، عضو هیات علمی دانشگاه ارائه می‌شود.

پیام تسلیت استاندار به مناسبت درگذشت مادر دو شهید
استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت مادر شهیدان 'امیر و رضا پوررادی ' پیام تسلیتی برای همسر این بانوی متوفی صادر کرد. جبارزاده در این پیام خطاب به حاج مقصود پوررادی، پدر شهیدان آورده است:  خبر درگذشت همسر مکرم، ام الشهیدین بانو الحاجیه خانم تنهایی نژاد سبب تأثر و تألم فراوان گردید. 

این بانوی مؤمنه و فداکار عمر پرثمر خود را در راه پرورش فرزندانی صرف کرد که هر کدام با ایثار و شجاعت تمام از کیان ایران اسلامی حراست کردند و با بذل جان خویش عزت و سرافرازی را برای این مرزوبوم و ملت عزیز ایران به ارمغان آوردند.  امروز روح این مادر بزرگوار در جوار حق تعالی و کنار دو فرزند گرانقدرش امیر و رضا پوررادی به آرامش رسیده و قرین رحمت باریتعالی است. 

اینجانب به عنوان خادم مردم و نماینده‌ دولت تدبیر و امید در استان این ضایعه‌ دردناک را به مردم عزیز و جامعه‌ ایثارگران استان به ویژه به جنابعالی که خود از جانبازان سرافراز و یادگاران دفاع مقدس هستید از صمیم قلب تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان بخصوص فرزندان محترم صبر و اجر و برای آن بانوی سفر کرده غفران واسعه‌ الهی مسألت می نمایم. 

نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «ربّنا » در تبریز گشایش یافت
همزمان با ماه مبارک رمضان و گرامیداشت هفته جهادکشاورزی، با حضور مهندس کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و حجت الاسلام مجید نجفی مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «ربّنا» با رویکرد آیات قرآنی در سالن نمازخانه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گشایش یافت.

سرپرست اداره امورفرهنگی و ارزش‌های اسلامی سازمان در حاشیه این مراسم درگفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف ترویج معارف قرآنی و تهییج دل به سمت و سوی تلاوت قرآن و نیز بهره گیری از مطالب و معارف قرآنی به مدت 10 روز در سازمان دایر شده است گفت: در این نمایشگاه تعداد 70  اثر از هنرمند خوشنویس آقای محمدعلی حسین پور مقدمی با متون قرآنی و احادیث  به نمایش در آمد. 

حجت الاسلام محمدعلی رضایی افزود: با توجه به اینکه خوشنویسی یا خطاطی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی و علاوه بر نگارش متون همراه با آفرینش زیبا شناختی نیز هست لذا برای بیننده و خواننده، اثر گذار می باشد و با توجه به ویژگی و اثرگذاری خوشنویسی از قرون اولیه اسلامی تا کنون در کلیه کشورهای اسلامی و مناطق تحت نفوذ مسلمانان با حساسیت و قدرت تمام در اوج جریانات هنری بوده و نقش خود را با رویکردهای مختلف به ویژه مذهبی و ارزشی به نمایش گذاشته‌است.

گفتنی است، این نمایشگاه از 24 خردادماه الی 4 تیرماه دایر می باشد.

نمایش «جدا جانده» از مرند مورد بازبینی قرار گرفت
جواد کریم نژاد، سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: نمایش « جدا جانده» کاری از شهرستان مرند جهت حضور در بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره مورد بازبینی قرار گرفت. نمایش « جدا جانده» با محتوای ارج نهادن به مقام شهدا و خانواده آنها و نیز تداوم مسیر زندگی شهدا با هدف تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس تولید شده است.

کریم نژاد اضافه کرد: این جشنواره با هدف ارتقاء و اعتلاء سطح کیفی هنر اصیل نمایش و خلق آثار فاخر، ارزشمند و برجسته نمایشی و ترویج اجرای عمومی در سطح شهرستان های استان آذربایجان شرقی و معرفی آثار برتر هنرمندان برای حضور در مجامع و رویدادهای معتبر تئاتری کشور، به ویژه جشنواره تئاتر سوره برگزار می شود./935/303/ب2

ارسال نظرات