۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۰۵۹۸۳
امام جمعه هویزه مطرح کرد؛

فرمان «آتش به اختیار» نتیجه سیاست زدگی نهادهای فرهنگی

امام جمعه هویزه گفت: با فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب اسلامی، وظایف همگان در برابر خطرات فرهنگی روشن شده است.
حجت الاسلام ناصر نیسی، امام جمعه هویزه

حجت الاسلام ناصر نیسی، امام جمعه هویزه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دیدبان تیزبین مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: توصیه های رهبری مبتنی بر مسائل فکری ـ فرهنگی و سبک جامعه امروزی ما است و توجه ویژه ای به دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم و مرکز ثقل تشکیل دهنده هسته های فکری، فرهنگی، علمی و جهادی دارند.

امام جمعه هویزه با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر حضور و تأثیرگذاری دانشجویان در جامعه ابراز داشت: تعبیر آتش به اختیار مقام معظم رهبری به این خاطر است که در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی، خلأ و کوتاهی در ارگان ها و نهادهای اجرایی نباید عقب نشینی کرد و باید با جدیت به مقابله با خلأها و کوتاهی برخاست.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه با بیان اینکه تعبیر آتش به اختیار وظیفه ما را در قبال اوضاع جاری کشور مشخص کرده است، گفت: در برابر کوتاهی ها نباید منفعلانه عمل کرد بلکه باید تأثیرگذاری از خود بر جای گذاشت و از آنجا که حرکت نظام اسلامی یک حرکت انقلاب و مردمی مبتنی بر مشارکت آحاد ملت است؛ از این رو خطرات فرهنگی نباید سبب دلسردی جامعه و عدم کارآیی دستگاه های مختلف شود.

حجت الاسلام نیسی عبارت «العمل العمل ثم النهایه النهایه و الاستقامه الاستقامه ثم الصبر الصبر و الورع الورع» از امیرمؤمنان(ع) را مهر تأییدی بر سخنان رهبری بیان کرد و افزود: اهمیت عمل، ایستادگی، تقوا و صبر در نتیجه دادن بسیار مهم است؛ زیرا حصول نتیجه نیازمند حضور در صحنه و عدم احساس خستگی و ناامیدی می باشد و بیانات رهبری مبتنی بر عدم تفکر از دست رفتن عنان در دانشگاه ها و ناامیدی است.

وی رهبر انقلاب را ترجمه کننده حکومت علوی در عصر حاضر دانست و خاطرنشان کرد: آتش به اختیار یعنی دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی، هویت ملی و فرهنگی، فرهنگ اصیل اسلامی و پیاده سازی آن در همه زمینه ها و ابعاد مختلف جامعه است.

امام جمعه هویزه ادامه داد: بعضی گفتمان ها و حاشیه های سیاسی وارد کارها و نهادهای فرهنگی شده است؛ از این رو به حاشیه رانده شدن اصل مباحث فرهنگی را در پی دارد و بیان خلل در دستگاه های فرهنگی بدین منظور است که وظایف آحاد جامعه را در این راستا مشخص و کوتاهی ها و به حاشیه رفتن های دستگاه های فرهنگی متذکر یادآوری شود تا مسؤولان فرهنگی به خود بیایند./9456/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات