۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۰۵۳۳۲
 آیت الله قرهی تشریح کرد؛

طلب بخشش از خداوند به زبان معصومین

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) گفت: بخشش و گذشت از بندگان، از طریق دعاهایی است که از زبان ائمه معصومین(ع) وارد شده است.
ایت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی، تولیت مدرسه امام مهدی(عج)، در مراسمی که شب گذشته به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مهدیه قائم المنتظر(عج) برگزار شد، گفت: شیطان، وسواس الخناس است در دل‌های مردم وسوسه می‌اندازد، روایت شده که حداقل ده بار قبل از طلوع و غروب آفتاب، ذکر «اعوذ بالله السمیع العلیم من همزات الشیاطین و اعوذ بالله ان یحضرون إن الله هو السمیع العلیم» را بخوانید.

وی در ادامه افزود: این همزات برای هر کس به گونه‌ای است؛ حتی برای مؤمنین و محبین اهل‌بیت(ع) نیز وارد می‌شود. مثلاً مؤمنی در شب قدر همواره ذکر اللهم عجل لولیّک الفرج را می‌گوید. دعای جوشن کبیر، از زبان زید و عمرو نیست، این دعا از زبان امام معصوم(ع) است که مؤمنین به آن سفارش شده‌اند ولی شیطان آنها را فریب می‌دهد و تنها به یک ذکر مشغول می‌کند.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) در باب دعاهای اهل جماعت، ابراز داشت: اهل جماعت این همه ادعیّه ندارند و بعضاً از این دعاها می‌دزدند. کسی می‌گفت چون آن‌ها دعا ندارند و بلد نیستند؛ برای درست کردن دعا بعضاً از همین دعاهای ما که از زبان ائمه معمومین(ع) است، می‌دزدند، ترکیب می‌کنند و تلفیقی یک دعای جدید می‌سازند.

وی در ادامه اظهار داشت: دعای کمیل را از دست ندهیم که بعضی‌ وهابی‌ها از طریق آن شیعه شده‌اند، چون تعجّب کرده و با تفکر در آن اشک می‌ریزند.

آیت الله قرهی با اشاره به رحم و محبت خداوند متعال گفت: یکی از راه‌های عفو خدا که فخیر راحم هست، این است که با لطف و کرم خود ما را از طریق دعاهایی از ناحیه معصومین، وارد کرده و می‌بخشد. از جمله آنها دعای باعظمت کمیل به ویژه شب جمعه‌ ماه مبارک رمضان است، شب جمعه در طی سال، ملائکة الله بین زمین و آسمان می‌آیند و از توبه کنندگان خبر می‌گیرند.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) ابراز داشت: اتّفاقاً شیاطین هم در شب جمعه می‌آیند؛ به همین علت بعضی‌ها شب جمعه را به گناه سپری می‌کنند، بریم فلان باغ، بریم لب دریا و ... . آن‌ها هم از تعطیلی برای گناه استفاده می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ملائکه شب‌های جمعه تا غروب روز جمعه ندا می‌دهند و درهای رحمت الهی باز است. ماه مبارک رمضان، که درهای رحمت الهی باز است؛ شب جمعه‌هایش نور علی نور است./966/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات