۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۰۵۱۲۸
معاون پژوهش حوزه علمیه ایلام:

حجاب سبب حفظ کرامت انسانی زنان می شود

حجت الاسلام سلیمی با بیان این که حجاب یک نوع ارزش و احترام و حرمت برای زن است، گفت: زنی که حجاب را رعایت می کند در واقع یک نوع احترام و ارزش را برای خود خریداری می کند.
پرچمداران حجاب فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سیلمی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام، ظهر امروز در مسجد ثقلین شهر ایلام در جمع خواهران نمازگراز، اظهار کرد: حجاب از نظر ماهوی یک بحث اجتماعی است، برخی بر این عقیده اند که حجاب وسیله ای برای محدود کردن زن و به انزوا کشیدن زن است و بر این اساس است که هر از چندگاهی تزهای نامعقولی را ارائه می دهند و با تحریک اذهان بانوان ما را نسبت به حجاب بدبین می کنند و به تبع آن فساد و بی بندوباری را در جامعه رواج می دهند.

وی افزود: حجاب یک نوع ارزش و احترام و حرمت برای زن است زنی که حجاب را رعایت می کند در واقع یک نوع احترام و ارزش را برای خود خریداری می کند اما کسانی که سعی در خودنمایی و خودآرایی دارند زمینه را برای دست درازی انسانهای هوس باز فراهم  می کنند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه شهید مطهری سخن بسیار زیبایی در باب حجاب دارند، گفت: به گفته شهید مطهری حجاب یکی از مهمترین دلایل حفظ استحکام زندگی خانواده است و نداشتن حجاب عامل آزادی روابط جنسی است و در نتیجه یک نوع بی بندوباری را به همراه می آورد و باعث سست شدن روابط زوجین می شود و زندگی آنها را به مخاطره می اندازد.

معاون پژوهش حوزه علیمه ایلام ادامه داد: ما منکر حضور زنان در جامعه و فعالیت های اجتماعی نیستیم، اتفاقا نقش زنان در این دو دهه اخیر بسیار پررنگ و حائز اهمیت است. بلکه سخن و حرف ما این است که زنان اگر در فعالیت های اجتماعی شرکت می کنند و در محیطی هستند که همزمان مردان نیز مشغول به فعالیت هستند با پوششی مناسب در جامعه حاضر شوند و زمینه را برای فساد بیمار دلان فراهم نکنند. در واقع این حجاب به نفع زن و برای حفظ کرامت انسانی زن است.

وی تصریح کرد: جامعه ای که در آن زنان به گونه ای ظاهر می شوند که به حقوق دیگران احترام می گذارند و محیطی امن را برای جوانان فراهم می کنند این جامعه جامعه ای سالم است و قرن ها می تواند به حیات خود ادامه دهد و این زمینه سلامت خانواده را نیز فراهم می کند. محیط خانواده در چنین جامعه ای تحت تاثیر خودنمایی های عده ای از زنان بد حجاب و بی حجاب قرار نمی گیرد.

این مدرس حوزه در پایان عنوان داشت: امام خمینی(ره) همیشه در مورد فعالیت های زنان و اشتغال آنها این نکته را بیان می کردند که فعالیت اجتماعی و سیاسی داشته باشید  اما حدود شرعی از جمله رضایت همسر را رعایت کنید. بسیاری از پرونده هایی که ما امروزه در دادگاه ها می بینیم همه از عدم رعایت این حدود شرعی نشات می گیرد و این باعث افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج شده است که این به یک بحران اساسی برای کشور ما تبدیل شده است./۸۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات