۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۰۴۸۴۳
مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

اسلام دربردارنده متعالی‌ترین حقوق شهروندی

حجت الاسلام باقری برترین جایگاه را برای مباحث شهروندی فکر اسلامی عنوان کرد و گفت: استفاده ابزاری برای تغییر اهداف به اهداف خاص سیاسی و اجتماعی نوعی ناسپاسی به حقوق شهروندی محسوب می‌شود.
حجت الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: اقشار ضعیف جامعه براساس عرف عامیانه به کسانی گفته می‌شود که به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و معیشتی نیازمند مساعدت هستند.

وی با بیان اینکه گاهی ضعف های فرهنگی و مالی باهم آمیخته می‌شوند تصریح کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی دولت به عنوان یک نهاد حاکمیتی باید برای برون رفت از این مشکل به این اقشار کمک کند.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: برخی جریان های فرهنگی و سیاسی سعی دارند طبق میل خودشان حقوق شهروندی را معنی کنند و از آن به عنوان یک ابزار استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این ابزارها ملاک های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است که خوشبختانه متعالی ترین نوع حقوق شهروندی در اسلام ذکر شده است.

مدیر حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نوع معاشرت و برخورد با افراد در قران آمده است، اظهار داشت: انسان‌ها و حتی حیوانات در جامعه حقی دارند که طبق آیات شریفه قرآن کریم باید حقشان محترم شمرده شود.

وی برترین جایگاه را برای مباحث شهروندی فکر اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر با تکیه بر قرآن به مقوله حقوق شهروندی نگاه کنیم هیچ گاه حق کسی ضایع نخواهد شد.

حجت الاسلام باقری افزود: استفاده از ابزار برای تغییر اهداف به اهداف خاص سیاسی و اجتماعی نوعی ناسپاسی به فرهنگ غنی حقوق شهروندی محسوب می‌شود./۸۳۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات