۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۰۴۰۳۴
نماینده ولی فقیه در قزوین:

انسان بی‌ایمان درک درستی از معنای تقوا ندارد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه انسان بی‌‌ایمان درک درستی از تقوا ندارد، گفت: کسی که ایمان ندارد تقوا برای او جاذبه و اهمیت ندارد و در هیچ کجای زندگی او معنا پیدا نمی‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به دعوت خداوند گفت: نخستین دعوت خداوند متعال دعوت به ایمان است تا ایمان در جان و روح و روان آدمی پا نگیرد هیچ کار دیگری نتیجه نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: وقتی بحث تقوا مطرح می‌شود به طور معمول خطاب به مومنان است یعنی اکنون که ایمان آورده‌اید برای مراحل پس از ایمان آماده شوید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره آیه شریفه قرآن کریم خطاب به مومنان در خصوص رعایت تقوا افزود: خداوند متعال می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی را پیشه خود کنید هر کسی شهد شیرین تقوا را به همان اندازه می چشد که در ایمان قوی است هر قدر ایمان قوی باشد علاقه به تقوا هم بیشتر است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با بیان این که انسان با داشتن تقوای الهی نسبت به امور دینی حساسیت و توجه زیادی پیدا خواهد کرد اظهار کرد: انسان با تقوای الهی نسبت به اوامر و نواهی خداوند بی تفاوت نخواهد بود هر قدر ایمان جدی تر باشد تشنگی انسان برای بدست آوردن تقوا فزونی پیدا می کند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه انسان بی‌‌ایمان درک درستی از تقوا ندارد ابراز کرد: کسی که ایمان ندارد تقوا برای او جاذبه و اهمیت ندارد و در هیچ کجای زندگی او معنا پیدا نمی‌کند از این رو اگر بخواهیم راحت راه تقوا را بپیماییم و در صراط تقوا حرکت کنیم باید دست خود را به دست مقربان و رهروان این راه بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از وجود گرامی حضرت امام حسن مجتبی( ع) تاکید کرد: در حدیثی از امام حسن(ع) آمده است که می فرمایند در روز قیامت بنده حق ندارد قدمی از قدم بردارد مگر اینکه به چهار سوال پاسخ دهد نخست اینکه جوانی خودت را در چه راهی مصرف کردی دوم عمرت را در چه چیزی سپری شد سوم مالت را از کجا جمع کردی و در کجا صرف کردی و دیگر اینکه از محبت ما اهل بیت سوال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به حدیث دیگری از آن حضرت در خصوص ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: آن حضرت فرمودند هر چیزی بهاری برای خود دارد بهار قرآن ماه مبارک رمضان است هر کس می‌خواهد این نهال را در جان خود بکارد و نتیجه‌اش را ببیند باید در ماه رمضان ورود پیدا کند کسانی موفق هستند که در ماه رمضان با قرآن آشنا می‌شوند و آیات را درک کرده و بر اساس آن عمل می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه انسان نباید به دیگران سوءظن داشته باشد تصریح کرد: انسان مطابق فرمایش قرآن کریم باید نسبت به همه مردم حسن ظن و محبت داشته باشد و همه را دوست و یاور خود ببیند و نسبت به همه مهربان باشد مگر کسانی را که خداوند آنها را دشمن می‌پندارد که فرموده است با آنها شدید برخورد کنید.

وی در پایان گفت: اگر کسی می‌خواهد چراغ‌های روشن خدایی در زندگیش بدرخشد باید به سراغ قرآن برود چون هر آیه‌ای نور است هر کس با دین خدا و کتاب او و آیات قرآن نورانی نشود هیچ نور و برکتی در زندگیش نخواهد بود و سینه‌ها و قلب‌های ما بیمار و گرفتار خواهد شد./۲۰۱/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات