۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۰۴۰۱۸
امام جمعه شهرری:

مسبب اصلی حادثه تهران، آمریکا و مجری آن عربستان است

امام جمعه شهرری گفت: هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد که مسبب اصلی جنایت تهران آمریکا و مجری آن عربستان است.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی   امام جمعه شهر ری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، در خطبه نماز جمعه این هفته شهرری، گفت: ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) هفته اکرام و تکریم از ایتام و مستمندان است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: در بهشت خانه‌ای است که آن را خانه شادی می‌نامند کسی داخل آن نمی‌شود مگر افرادی که دل یک یتیم و مسکین را شاد کرده باشند.

حجت الاسلام شاهچراغی به اشاره به ایام لیالی‌ قدر، بیان داشت: انسان به این گونه فرصت‌های معنوی سخت نیازمند است روزه داران مومن باید سعی کنند در احیای لیالی‌ قدر به بهترین نتایج که درک حقایق شب قدر است دست پیدا کنند.

امام جمعه شهرری ادامه داد: لیالی‌ قدر مختص امت پیامبر(ص) است و سایر ادیان از این فیض عظیم بی‌بهره بودند. درک شب قدر با احیای و عبادت میسر می‌شود. رضایت خداوند متعال با اقامه دو رکعت نماز خالصانه محقق خواهد شد.

وی با تاکید براینکه حملات تروریستی تهران حقایق بسیاری را آشکار کرد، گفت: کسانی که مخالف مبارزه ایران در سوریه و عراق بودند امروز به اهمیت و حقیقت کلام گوهر بار مقام معظم رهبری که فرمودند: اگر جوانان ما به سوریه نمی‌رفتند و دشمن را در سوریه زمین‌گیر نمی‌کردند امروز باید در همدان و کرمانشاه با داعش نبرد می‌کردیم؛ رسیدند.

حجت الاسلام شاهچراغی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حملات تروریستی دو روز گذشته، تصریح کرد: حضرت آقا از این حملات تعبیر به ترقه بازی داشتند، تعبیر رهبر معظم انقلاب از این حرکت تروریستی در مقابل کشور پهناور و قدرتمندی مانند ایران تعبیری درست و سنجیده بود.

امام جمعه شهرری ادامه داد: اقتدار، امنیت و آرامشی که در کشور ما حاکم است این نوع عملیات اثرگذار نخواهد بود. سال شصت در همین تهران روزی سی ترور به دست منافقان صورت می‌گرفت، ایران 17 هزار شهید ترور دارد، امروز نیز منافقان با گروه تکفیری داعش همکاری فشرده دارند.

وی با اشاره به رفتار متناقض آمریکا در برابر حملات تروریستی 12 ماه رمضان، گفت: آمریکا از یک سو اظهار همدردی با ملت ایران می‌کند و از جانب دیگر می‌گوید این حق ایران است و باید ادب شود؛ هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد که مسبب این جنایات آمریکا و مجری آن عربستان است.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: عربستان فراموش‌کار امروز بیانیه می‌دهد که ایران باید تنبیه و منزوی شود گویا فراموش کرده که همین عربستان تروریست پرور با یک تشر رهبر معظم انقلاب خودشان را به افتضاح‌ترین شکل ضایع و رسوا کردند.

امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: کسانی که درصدد تضعیف روحیه مقاومت در کشور هستند، بدانند که در حال حاضر امنیت و اقتدار کشور به برکت وجود نیروی‌های سپاه، انتظامی و اطلاعاتی است اگر این جان برکفان مخلص نبودند معلوم نبود عمق فاجعه عملیات تروریستی به چه میزان می‌رسید./۲۰۱/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات