۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۵۰۳۹۳۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

گشایش نمایشگاه قرآن و عترت در عجب‌شیر، چشم انتظاری ۴۵۰ زندانی غیرعمد استان از خیرین و راه اندازی خبرگزاری تبریز ۲۰۱۸ از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر حلیمی، مسؤول کتابخانه عمومی عجب شیر از گشایش نمایشگاه کتاب با 400 عنوان کتب علوم قرآنی، دینی و مذهبی خبر داد و اظهار داشت: در این نمایشگاه افزون بر قرآن، انواع کتب ادعیه، کودک و نوجوان و با موضوع های ماه مبارک رمضان و اهمیت روزه و روزه‌ داری و مباحث خدا‌شناسی و تاریخی و مذهبی نیز در معرض دید و فروش گذاشته شده است.

وی بر پایی چنین نمایشگاهی را گامی مهم در جهت آشنایی بهتر مردم با اهمیت و برکت این ماه مبارک دانست و افزود: در این نمایشگاه کتب ارایه شده با تخفیف 30 تا 40 درصدی عرضه شده است. این نمایشگاه از امروز تا 23 خرداد ماه جاری و از ساعت 9 تا 18 در محل کتابخانه عمومی این شهرستان برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

گفتنی است، در مدت برپایی نمایشگاه کتاب، عضویت علاقه مندان در کتابخانه عمومی شهرستان عجب شیر نیز رایگان خواهد بود.

450 زندانی غیرعمد در آذربایجان شرقی نیازمند کمک خیران هستند
حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: هم اکنون تعداد 450 نفر زندانی غیرعمد در زندان های استان وجود دارد که با کمک خیرین و نیکوکاران می توان نسبت به آزادی آنها و بازگشت به آغوش خانواده های خود اقدام کرد.

وی از آزادی 377 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با اختصاص 85 میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در روز جمعه 19 خرداد در تبریز، خواستار مشارکت بیش از پیش و حداکثری اهالی صنعت و تلاش گران عرصه های اقتصادی در این جشن ویژه شد.

مظفری ادامه داد: هیچ افتخاری بالاتر از کمک به همنوع نیست و در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت الهی است باید خود و دیگران را به احسان و انفاق در راه خدا تشویق کنیم، زیرا وعده خداوند حتمی است که به انفاق کنندگان در راه خدا چند صد برابر آنچه را بخشیده، خواهد داد.

تعهد 600 میلیون ریالی خیران در جشن گلریزان میانه
سعید کشاورز امامی، دادستان عمومی و انقلاب میانه با بیان اینکه در جشن گلریزان سال گذشته مبلغ 550 میلیون ریال از سوی خیران جمع آوری شد، گفت: 226 میلیون ریال این مبلغ به حساب ستاد دیه استان واریز شد و این ستاد نیز با اختصاص مبلغ 4 میلیارد ریال، 38 زندانی را از زندان میانه آزاد کرد.

وی با بیان این‌که انجمن حمایت از زندانیان میانه نیز با 224 میلیون ریال تعهد خیران 25 زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کرد، گفت: مبالغ اهدایی از سوی خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نیز حمایت از خانواده های آنان هزینه می شود، طی سال جاری نیز با حمایت 150 میلیون ریالی خیران تعداد 7 زندانی آزاد شدند.

امامی اضافه کرد: امسال قصد داریم از 600 میلیون ریال جمع آوری شده، مبلغ 300 میلیون ریال به حساب ستاد دیه استان واریز کرده و مابقی مبلغ را برای آزادسازی زندانیان در طول سال هزینه کنیم.

راه اندازی خبرگزاری تبریز 2018 
مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی تبریز 2018 گفت: ایجاد وب سایت خبری و خبرگزاری تبریز 2018 به دو زبان، بهسازی روستای تاریخی و پایگاه ملی کندوان، موزه عصر آهن، مجموعه دو کمال از جمله برنامه های مورد نظر در راستای تبریز 2018 است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق تبریز 2018 برنامه‌های میراث فرهنگی و گردشگری مصوب شده است، اظهار داشت: ایجاد وب سایت خبری و  خبرگزاری تبریز 2018 به دو زبان و ایجاد مرکز اطلاع رسانی در 5 نقطه با 4 هزار و 500 میلیون ریال اعتبار از منابع ملی یکی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این زمینه است.

وی اضافه کرد: بهسازی روستای تاریخی و پایگاه ملی کندوان و اتمام مرمت و بهسازی پروژه‌های اماکن تاریخی تبریز شامل ربع رشیدی، مسجد کبود، ارک علیشاه، مسجد حسن پادشاه ، موزه عصر آهن ، مجموعه دو کمال  با 211 هزار و 212  میلیون ریال اعتبار از دیگر برنامه های تبریز 2018 است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، اضافه کرد: تکمیل  و اتمام موزه فرش با 120 هزار میلیون ریال اعتبار از منابع ملی و  تکمیل و اتمام موزه منطقه‌ای و تکمیل و تجهیز 5 باب موزه و بهسازی، مرمت و حفظ و احیاء بازار جهانی تبریز از دیگر برنامه‌های مصوب این اداره کل در راستای تحقق تبریز 2018 است.

وی گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی، 2 باب در تبریز و 2 باب در استان، نور پردازی اماکن تاریخی و ابنیه های مهم تاریخی، بهسازی و تجهیز مجموعه سید حمزه و مقبرالشعرا، آیین جشن ورود به رویداد تبریز 2018 و برگزاری تورهای اینفو، شرکت در نمایشگاههای بین المللی، برگزاری جشنواره ها، تهیه سایر برنامه های معرفی تبریز 2018  از دیگر برنامه های مورد نظر است./303/935/ب1

ارسال نظرات