۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۰۳۵۶۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

آخرین وضعیت نمایندگان مجلس در جریان اقدام تروریستی، دعوت خیرین برای حضور در جشن گلریزان و انتشار فراخوان طراحی نماد شهری با موضوع نماز در ارس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس اتفاقی نیافتاده است و فقط برخی کارمندان دفاتر مجلس شورای اسلامی در محاصره هستند.

وی با بیان این‌که تروریست‌ها با پوشش مختلف از درب شماره 2 وارد ساختمان مجلس شده‌اند و هدف صحن علنی مجلس بود، افزود: این افراد مسیر را اشتباه رفته و می‌توانستند وارد صحن علنی شوند اما به دفاتر نمایندگان وارد شده‌اند و تعدادی از کارمندان دفتر را به شهادت رسانده‌اند.

نماینده مردم تبریز افزود: تعدادی از خانواده نمایندگان و کارمندان در ساختمان فرعی محاصره شده‌اند که با اقدامات نیروهای امنیتی به زودی آزاد خواهند شد و هیچ ادعای گروگانگیری صحت ندارد، یک نفر از عاملان حمله تروریستی دستگیر شده است و بقیه نیز دستگیر خواهند شد.

«تبریز ۲۰۱۸» با سفر رهبر انقلاب به تبریز، متبرک می شود
صادق نجفی، شهردار تبریز با اشاره به سفر روزهای اخیر رئیس دفتر مقام معظم رهبری به تبریز گفت: در جریان این سفر، با تقدیم نامه‌ای به آیت الله محمدی‌گلپایگانی، از رهبر معظم انقلاب برای سفر به تبریز دعوت کرده‌ایم که امیدواریم مورد اجابت معظم‌له واقع شود.

وی ادامه داد: انتخاب تبریز به عنوان یکی از کانون‌های فرهنگی و گردشگری جهان اسلام، در صورت تبرک‌ جستن از حضور پرفیض مقام معظم رهبری و بهره‌‌گیری از معارف گران‌سنگ ایشان، به عنوان یک نقطه بی‌بدیل در تاریخ و فرهنگ تبریز و آذربایجان، جاودانه خواهد بود.

شهردار تبریز با یادآور شدن خاطره سفر رهبر معظم انقلاب به تبریز در سال ۷۲ اظهار داشت: با گذشت ۲۴ سال از خاطره تاریخی سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استان آذربایجان‌شرقی و همچنین اشتیاق عمومی برای تجدید خاطره باشکوه «مرداد۷۲»، سفر  ایشان به تبریز، آرزوی قلبی تک‌تک شهروندان ولایتمدار است.

نجفی یادآور شد: تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع از خطه‌های پیشتاز در نشر معارف اسلامی بوده و از سوی رهبر فرزانه انقلاب، بارها مورد تکریم و تجلیل قرار گرفته‌ است.

نیاز 160 میلیارد ریالی برای آزادی زندانیان غیرعمد آذربایجان شرقی
رسول تقی پور، مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی آمار زندانیان جرایم غیرعمد در استان را در سال 1394 شمسی 280 نفر و در سال گذشته 370 نفر برشمرد، گفت: امسال برای آزادسازی 450 زندانی غیرعمد استان در جشن گلریزان امسال 160 میلیارد ریال نیاز است.

وی ادامه داد: از مجموع 280 نفر زندانی در سال 1394 شمسی 296 نفر و در سال گذشته نیز 377 نفر از زندانیان جرایم غیر عمدی توسط ستاد دیه آزاد سازی شدند. میزان بدهی این زندانیان در سال 1394 شمسی 120 میلیارد ریال و در سال گذشته 140 میلیارد ریال بود و در سال جاری نیز 160 میلیارد ریال است.

تقی پو افزود: در سال گذشته 50 میلیارد ریال به صورت تسهیلات، پنج میلیارد ریال توسط خیران و همین میزان نیز آورده خانواده زندانیان تامین شد و 50 میلیارد ریال نیز توسط کمیته صلح و سازش بصورت گرفتن رضایت از سوی شکاک گذشت شد.

انتشار فراخوان طراحی نماد شهری با موضوع نماز در ارس
جعفر احمدی، معاون عمرانی و زیربنائی سازمان منطقه آزاد ارس از انتشار فراخوان طراحی نماد شهری با موضوع نماز و ارائه طرح محوطه و نماد سه راهی سایت ژئوپارک ارس در این منطقه خبر داد و گفت: نماد شهری نماز در راستای ارج نهادن به مفهوم والای نماز، به عنوان رکن اساسی دین مبین اسلام، طراحی و در منطقه آزاد ارس نصب خواهد شد.

وی ارتقاء و گسترش آموزه دینی نماز بین اقشار مختلف مردم، ارتقای فضای شهری با استفاده از نمادهای دینی از طریق آفرینش های هنری و بیان مظاهر دینی و معنوی متناسب با فضای شهری جهت تاثیرگذاری مطلوب بر مخاطبان از رویکردهای این فراخوان عنوان کرد.

معاون عمرانی و زیربنائی سازمان منطقه آزاد ارس در مورد شرایط در نظر گرفته شده برای نماد شهری نماز نیز گفت: نگاه نو و خلاقانه به موضوع نماز، پرهیز از ساده انگاری و طرح های شعارگونه، به دور بودن از معانی پیچیده فلسفی و انتقال مفهوم عبادت و رشد معنوی به منظور نشان دادن نماز به عنوان ستون دین و بازدارنده از نگاه، از جمله مواردی می باشند که ارائه دهنده های طرح ملزم به توجه به آن ها هستند.

احمدی مهلت ارسال آثار پیشنهادی برای طراحی نماد شهری نماز را بیستم تیرماه 96 اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان باید آثار خود را به طور کامل و بر اساس ضوابطی که در فراخوان منتشر شده است، به سازمان منطقه آزاد ارس ارسال کنند./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات