۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۵۰۳۵۴۹
استاد درس خارج حوزه علمیه هشدار داد؛

طلاق عامل اساسی افزایش بزهکاری فرزندان

حجت‌الاسلام فاطمی گفت: با مشاهده آمارهای بزهکاری اطفال درمی‌یابیم که بیشتر این بچه‌ها که روی به جرم و جنایت می‌آورند، فرزندان طلاق هستند.
طلاق طلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید احمد فاطمی در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد نو واقع در میدان آستانه قم برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «الَّذينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْکاظِمينَ الْغَيْظَ وَ الْعافينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ» گفت: معیار اینکه انسان به درجه «محسنین»(نیکوکاران) برسد، این است که انسان سه صفت انفاق در تنگدستی و گشاده دستی، فرو بردن خشم و غضب و عفو و بخشش را دارا باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: کسی که سه صفت یاد شده را دارا باشد، به یقین مورد توجه خداوند متعال قرار گرفته و خداوند او را دوست می‌دارد که این مهم سبب عاقبت به خیری وی خواهد شد.

آثار دوستی خداوند

وی به توصیف برکات دوستی خداوند پرداخت و ابراز داشت: وقتی انسان به درجه نیکوکاران برسد، خداوند او را از شر اشرار حفظ کرده و وی را در کمند امنیت خود قرار می‌دهد؛ بنابراین ضروری است که در ماه مبارک رمضان همواره از خداوند طلب کنیم که ما را در زمره نیکوکاران قرار دهد.

حجت الاسلام فاطمی نیکوکاران را از دیگاه قرآن کریم اینگونه توصیف کرد: نیکوکاران می‌گویند پروردگار ما خداوند است و به او ایمان می‌آورند و پس از آن بر این ایمان خود استقامت می‌کنند و از ریاکاری پرهیز می‌کنند، این عملشان سبب می‌شود تا فرشتگان بر آنها نازل شده و برایشان دعای خیر کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: چه زیباست که انسان‌ها خودشان را به اخلاق های الهی مزیّن کنند و در مقابل بدی ها از خود نیکوکاری نشان دهند و اینگونه از حقوق خود دفاع کنند.

طلاق، بلایی جامعه سوز

وی افزود: امروزه با مشاهده آمار طلاق، خشونت ها، قتل‌ها و سایر جنایت‌هایی که رخ می‌دهد در‌می‌یابیم که جامعه ما از تربیت دینی فاصله گرفته است و رفتارهای شیطانی در بیشتر زندگی‌ها در حال خودنمایی است.

هشداری به والدین!

حجت‌الاسلام فاطمی رفتارهای ناشایست پدران و مادرا را سبب بالا رفتن آمار بزهکاری اطفال دانست و عنوان کرد:‌والدین باید بدانند که رفتارشان به طور مستقیم در روح و روان فرزندان تأثیر دارد؛ با مشاهده آمارهای بزهکاری اطفال درمی‌یابیم که بیشتر این بچه‌ها که روی به جرم و جنایت می‌آورند، فرزندان طلاق هستند.

بازگشت به قرآن، تنها راه حل مشکلات جامعه

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان به تبیین راهکاری برای حل مشکلات موجود در زمینه طلاق پرداخت و اظهار داشت: تنها راه حل این درد خانمان سوز اجتماعی این است که خانواده ها را با فرهنگ قرآن محوری آشنا سازیم، چراکه در قرآن کریم، چگونگی نوع رفتارهای انسان‌ به طور کامل شرح داده شده و اگر بدان عمل شود به یقین ریشه همه مشکلات  خانواده ها خشک خواهد شد./841/پ202/س

ارسال نظرات