۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۰۳۴۱۲
آیت الله آل‌هاشم:

حضور مبلغان در مناطق دورافتاده مصداق کار جهادی است

امام جمعه موقت تبریز گفت: حضور روحانیان با زبان روزه در مناطق محروم، دورافتاده و صعب‌العبور برای تبلیغ دین، مصداق کار جهادی است.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی کار مبلغان را جهاد فی سبیل الله ارزیابی کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اعزام مبلغان حوزوی به مناطق مختلف کشور همزمان با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حضور روحانیان با زبان روزه در مناطق محروم، دورافتاده و صعب‌العبور برای تبلیغ دین، مصداق کار جهادی است.

وی با بیان این‌که دین مبین اسلام به واسطه چنین اقدامات جهادی به عزت و تعالی رسیده است، تصریح کرد: گاه مشاهده می‌شود طلاب در گرمای بالای 50 درجه برای انجام تکلیف دینی و تبلیغ معارف اسلامی در مناطقی حضور می یابند که مردم آن مناطق از آب آشامیدنی برخوردار نیستند، چنین کارهای ارزشمند با هیچ مسأله‌ای قابل جبران نیست.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به این‌که حضور جهادی طلاب در مناطق محروم و روستایی همزمان با ماه مبارک با آثار و برکات معنوی بسیاری همراه است، گفت: طلاب علوم دینی بدانند که چنین اقداماتی منجر به روی آوردن توفیقات ارزشمندی می شود که در آینده انسان را به بهترین راه‌ها در جهت سعادت دنیا و آخرت رهنمون می سازد.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که استان آذربایجان‌شرقی با کمبود روحانی و مبلغ دینی روبه‌روست، خاطرنشان کرد: بیش از هزار روستای بالای 800 نفر جمعیت در استان فاقد روحانی مستقر هستند که مردم تنها بخشی از این تعداد روستا در ایام مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، محرم و صفر شاهد حضور مبلغ حوزوی می باشند.

وی با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه استان، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادهای متولی باید به فکر پوشش حداکثری برای تبلیغ معارف دینی در استان باشند، گفت: گاه یک روحانی مستقر مجبور است چندین روستای همجوار و پهناور را به تنهایی تحت پوشش قرار دهد که این امر بسیار طاقت‌فرسا است.

آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: حوزه علمیه قم نیز در بحث اعزام مبلغ در مناسبت‌های دینی بایستی از مبلغان بومی برای اعزام به منطقه آذربایجان استفاده کند، چراکه مردم این منطقه به ویژه در مناطق روستایی با زبان فارسی آشنا نیستند، ضمن این‌که تبلیغ با زبان مادری مردم اثرگذاری بیشتری به دنبال دارد./302/935/ب1

ارسال نظرات