۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۰۲۹۰۹
به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی؛

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان برگزار شد

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم و همچنین با حضور مسؤولان کشوری و استانی در زنجان برگزار شد.
دسته عزاداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم و همچنین با حضور مسؤولان کشوری و استانی در زنجان برگزار شد.

بنابر این گزارش؛ چند سالی است که مسؤولان فرهنگی استان زنجان ابتکار عمل به خرج داده و در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان را برگزار می کنند، دسته ای که شهرت جهانی داشته و به عنوان دهمین میراث معنوی کشور ثبت شده است که قطعا این حرکت دارای پیام خاصی است و آن این که احیاگر واقعی فرهنگی حسینی، امام خمینی (ره) است.

چه لذت بخش است وقتی وفاداری را در صورت برخی ها می بینیم، برخی از پیرمردهایی که سال های دور خود را به عنوان سرباز خمینی کبیر (ره) قلمداد کرده و در مقابل طاغوت و طاغوتیان سینه سپر کرده و فرامین وی را به خوبی اجرا کردند و امروز که 28 سال از آخرین وداع با پیر و مرادشان می گذرد؛ هنوز هم به یاد او و با ذکر اسم او چشمان شان اشک آلود شده و غبار چهره را می زداید.

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان امسال نیز مانند سنوات گذشته با نظم و شکوه خاصی برگزار شده و اقشار مختلف مردم جامعه برای پاسداشت یاد امام خمینی (ره) با زبان روزه و در هوای نسبتا گرم در خیابان حضور یافته و در پایان نیز در امامزاده سید ابراهیم (ع) برای ادامه عزاداری دور هم جمع شدند.

گفتنی است؛ سخنران ویژه برنامه سالروز ارتحال امام خمینی (ره) که امشب در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می شود، سید محمد حسین ابوترابی فرد، نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی است./۲۰۳/۹۴۹/ب۱

ارسال نظرات