۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۰۲۸۹۶
امام جمعه شهر شال:

بزرگ‌ترین هدف امام راحل دستیابی ایران به استقلال همه جانبه بود

حجت الاسلام موسوی شالی با بیان اینکه هدف امام راحل از انقلاب کردن رساندن جامعه به خودکفایی و استقلال بود، گفت: خاندان پهلوی در تمامی ابعاد و جهات کشور ایران را به غرب و قدرت‌های بزرگ وابسته کرده بودند.
حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی

حجت الاسلام سید هاشم موسوی شالی امام جمعه شهرستان شال در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه و منزلت امام راحل گفت: امام خمینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شخصیتی بود که هدفش احیای اسلام و ارزش های اصیل انقلاب بود و همین امر موجب محبوبیت او در نزد مردم جهان شده بود.

وی در ادامه با اشاره به بزرگترین دستاورد و ثمره انقلاب اسلامی افزود: مردم در زمان پهلوی از تمامی امکانات محروم بودند و به لحاظ معیشتی در سختی و عسرت به سر می‌بردند با پیروزی انقلاب اسلامی روستاها از نعمت آب و برق برخوردار شدند و شهرنشینان هم در یک رفاه نسبی قرار گرفتند.

امام جمعه شهر شال در ادامه وجود ولایت فقیه را در جامعه نعمت بزرگی دانست و اظهار کرد: کشور ایران در میان کشورهای اسلامی تنها کشوری است که تحت حاکمیت ولایت فقیه با اقتدار است اکنون پس از گذشت سی و هفت سال از پیروزی انقلاب هم چنان ولی فقیه در جامعه با شهامت و ایستادگی در برابر استکبار و دفاع از مظلومان حاکمیت خود را اعمال می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف امام راحل از انقلاب کردن رساندن جامعه به خودکفایی و استقلال بود ابراز کرد: خاندان پهلوی در تمامی ابعاد و جهات کشور ایران را به غرب و قدرت‌های بزرگ وابسته کرده بودند این وابستگی موجب شده بود که حقوق تمام اقشار جامعه به ویژه محرومان و مستضعفان پایمال شود امام راحل با انقلاب خود کشور را از وابستگی نجات داد و استقلال را به گشور بازگرداند.

حجت الاسلام موسوی شالی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام راحل تصریح کرد: امام بسیار ساده زیست و شجاع بود دفاع از حقوق محرومان و مستضعفان جامعه سرلوحه اندیشه‌های ناب امام بود همین امر موجب شد که خود را خدمتگزار مردم بنامد و در نخستین حرکت انقلابی خود توانست دست اجانب و بیگانگان را از سرمایه‌های کشور کوتاه کند.

وی در پایان گفت: امروز باید تلاش کنیم اندیشه‌ها و آرمان‌های امام را در جامعه عینیت ببخشیم و نگذاریم که به فراموشی سپرده شود خوشبختانه امروز در کشور ما حکومتی دینی برقرار است و قانون اساسی پیشرفته‌ای حکمفرما است باید بکوشیم که انقلاب ما به انقلاب مهدی موعود متصل شود و به دست نااهلان نیفتد./۳۰۲/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات