۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۵۰۲۸۸۲
حجت الاسلام مرادی:

آرامش انسان در گرو ایمان به شعار الله اکبر است

حجت الاسلام مرادی با اشاره به چرایی وجود شعار الله اکبر در پرچم و پیروزی انقلاب و جنگ گفت: وقتی از مفهوم الله اکبر فاصله بگیریم انقلاب اسلامی تمام می شود و محکوم به شکست خواهیم بود.
حجت الاسلام مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه و دانشگاه سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) گفت: امام انسانی بسیاری ویژه بود و شاید انقلاب حجابی بر چهره ملکوتی، معنوی و عرفانی ایشان شده باشد.

وی افزود: امام و بسیاری از شاگردان ایشان بسیار مقید به مستحبات بودند و هستند، برخی با کتاب شریف مفاتیح با بی مهری برخورد می کنند در حالی که کتاب بسیار ارزشمندی است، حضرت امام به مستحاب قبل و بعد از نماز بسیار مقید بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که توجه به مستحبات انسان را نجات می دهد، اظهار داشت: کلیدهای بسیاری در مفاتیح وجود دارد که می تواند سبب نجات انسان شود، از این رو همه باید مأنوس باشند، تعقیبات نمازها بسیار فایده دارد.

وی ادامه داد: مهم تر از عبادت ها که ظاهر به شمار می رود نوع نگاه حضرت امام به نماز و خدا است، کسی همانند امام خدا را منزه از قرب و بعد می داند، نگاه ایشان به خدا عاشقانه بوده و این عشق عمیقا در خوفی نهفته است، در روایات آمده به گونه ای عبادت کن که اگر تمام عبادت های جن و انس را انجام دادی تصور کنی که اهل جهنم هستی.

حجت الاسلام مرادی با بیان این که اگر چنین خوفی با کسی همراه نباشد سعادتمند نمی شود، ابراز داشت: در کنار این خوف باید رجائی وجود داشته باشد که اگر انسان گناه جن و انس را ببرد خدا با او مهربانی می کند، هر دوی این خوف و رجا باید باشد.

وی با اشاره به چرایی وجود شعار الله اکبر در پرچم و پیروزی انقلاب و جنگ عنوان کرد: وقتی از مفهوم الله اکبر فاصله بگیریم انقلاب اسلامی تمام می شود و محکوم به شکست خواهیم بود، این تذکری است که رهبر انقلاب بارها فرمودند؛ خدا تضمینی نداده ما باید کارها را با تکیه بر الله اکبر کارها را پیش ببریم.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: در نگاه امام خدا این گونه است که وقتی انسان الله اکبر می گوید یعنی اعتقاد داشته باشد هرچه غیر از خداوند اصغر است، اگر تصغیر نکنیم گفتن الله اکبر معیوب است و عقوبت دارد، بزرگان و علما رها بودن را قبول نمی کنند.

وی اضافه کرد: انسان باید برای بودن در خانواده و کشور اسلامی را شکرگزار باشد، برای حضرت امام شاه واقعا کوچک بود چون به مفهوم الله اکبر ایمان داشت، اینگونه نبود که شاه انسانی ضعیف باشد بلکه قدرت داشت و تمام سرویس های جاسوسی او را کمک می کرد اما در برابر عظمت الهی در دیدگاه حضرت امام هیچ بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام فرمود که والله در عمر خود از کسی نترسیدم، گفت: حتی امام به دیگران دلداری می داد و به ملت آرامش را تزریق می کرد که ناشی از اعتقاد به الله اکبر بود، امام خدا را بزرگ می دانست از این رو می فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی افزود: در ذهن برخی الله معادل دیگرانی همچون دکتر، پارتی، شایعه و موضوعات دیگر قدرت دارد، امام راحل خدا را با دنیا عوض نکرد و خدا هم او را به هیچ چیز عوض نمی کند؛ در احوال رضا خان گفته اند که بسیار دوست داشت که املاک زیادی داشته باشد و زمانی که او را می بردند املاک را به نام پسرش زد اما هر دو در آفریقا از دنیا رفتند و یک سقف از ایران بالای سر آن ها نیست.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: محمدرضا امام را از ایران اخراج و به نجف تبعید کرد تا عظمت آیت الله العظمی خویی کاری کند و عظمت امام کمرنگ شود اما خدا خواست و عظمت امام بیشتر شد، امام در نجف نهضت را به انقلاب تبدیل کرد و خدا مقدر کرد که به  امام عزت دهد، آرامش همه ما در این است که بدانیم خدا اکبر است، الله اکبر را باید با عمق جام قبول داشته باشیم./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات